Stort sprik mellom menstermin og EL-termin

Kaktus90

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Hei damer!

Sniker meg inn her jeg også, etter flere tester som har blitt sterkere og sterkere den siste uken. [emoji1319][emoji847]

Men jeg sliter veldig med regne ut hvor langt på vei jeg er. I månedene før jeg ble gravid (mens jeg fremdeles ammet), hadde jeg sykluser på 50-60 dager. Siste syklus før jeg fikk positiv el-test var 44 dager.

Første dag i siste mens var 19. juli, men det var først 19. august jeg fikk positiv EL-test og vi la inn aksjer.

Men problemet er altså at menstermin gir meg 28. april som termin, mens EL-termin gir 14. mai. Hittil har jeg lagt meg midt i mellom på 5. mai, men vet ikke helt hva jeg skal si til jordmor?

Hvordan ville dere løst dette? [emoji5]
 
Hei damer!

Sniker meg inn her jeg også, etter flere tester som har blitt sterkere og sterkere den siste uken. [emoji1319][emoji847]

Men jeg sliter veldig med regne ut hvor langt på vei jeg er. I månedene før jeg ble gravid (mens jeg fremdeles ammet), hadde jeg sykluser på 50-60 dager. Siste syklus før jeg fikk positiv el-test var 44 dager.

Første dag i siste mens var 19. juli, men det var først 19. august jeg fikk positiv EL-test og vi la inn aksjer.

Men problemet er altså at menstermin gir meg 28. april som termin, mens EL-termin gir 14. mai. Hittil har jeg lagt meg midt i mellom på 5. mai, men vet ikke helt hva jeg skal si til jordmor?

Hvordan ville dere løst dette? [emoji5]

Du må opplyse om at du har langs sykluser, og si at du faktisk testet etter EL og fikk positiv 19 august. Så vil de gå utifra den datoen.
 
Om de ikke godtar at du har testet etter EL kan du fortelle om sykluser på opptil 60 dager. Da hender det man får tidlig UL for å se på svangerskapslengde. :)
 
Det ble tatt utgangspunkt i når jeg mente at jeg hadde EL ved forrige svangerskap. Hadde også sykluser på 50-60 dager innimellom.
 
Back
Topp