stort magemål

Moskus

Blir kjent med forumet
Jeg ligger på 90 persentilen på symfysemål, er det noen andre som er det? hvilken oppfølgning får dere?
har fått time til ultralyd om 12 dager til og er i uke 39 til info. syntes det var lenge å måtte vente 12 dager når målene er midt på 90 persentilen, blir bekymret får at hun blir for stor til å kunne føde
 
Jeg ligger på 90 persentilen på symfysemål, er det noen andre som er det? hvilken oppfølgning får dere?
har fått time til ultralyd om 12 dager til og er i uke 39 til info. syntes det var lenge å måtte vente 12 dager når målene er midt på 90 persentilen, blir bekymret får at hun blir for stor til å kunne føde
Det synes jeg var i seneste laget for vekstkontroll ja. Snakk med jordmor og «legg på litt» når du forteller om angsten for at babyen er stor.
Er det ditt første barn, bør de iallfall kalle deg inn raskere :)
Jeg ligger også godt over streken, og blir innkalt 38+5 for vekstkontroll. (Fordi jeg har tidligere født baby på 5kg, i tillegg er jeg nå 40år :wacky:
 
Jeg ligger på 90 persentilen på symfysemål, er det noen andre som er det? hvilken oppfølgning får dere?
har fått time til ultralyd om 12 dager til og er i uke 39 til info. syntes det var lenge å måtte vente 12 dager når målene er midt på 90 persentilen, blir bekymret får at hun blir for stor til å kunne føde
Har du målt likt og fulgt kurven din hele veien, eller økt i sf-mål ved de siste kontrollene?
 
Jeg ligger på 90 persentilen på symfysemål, er det noen andre som er det? hvilken oppfølgning får dere?
har fått time til ultralyd om 12 dager til og er i uke 39 til info. syntes det var lenge å måtte vente 12 dager når målene er midt på 90 persentilen, blir bekymret får at hun blir for stor til å kunne føde

Samme som deg. Han ligger på 97 percentilen. Har termin om 7 dager, og ingen tegn til at han vil ut med det første. Har time til vekstkontroll og EKG på mandag så får de da:shifty:
 
Det synes jeg var i seneste laget for vekstkontroll ja. Snakk med jordmor og «legg på litt» når du forteller om angsten for at babyen er stor.
Er det ditt første barn, bør de iallfall kalle deg inn raskere :)
Jeg ligger også godt over streken, og blir innkalt 38+5 for vekstkontroll. (Fordi jeg har tidligere født baby på 5kg, i tillegg er jeg nå 40år :wacky:
ja er førstegangs, så lurer på hvor stor hun egentlig er, skal snart til jordmor så da vil jeg prøve å få litt fortgang. hvertfall vist SF målene stiger enda mer.
 
Har du målt likt og fulgt kurven din hele veien, eller økt i sf-mål ved de siste kontrollene?
nei SF målene har vert høye eller over den røde streken i mange uker. men nå er det vist man tar en linjal så er det er helt rett strek. så hun har en rask økning nå på slutten.
 
Hadde høye sfmål første gangen (innenfor de blå feltene) og denne gangen. Førstemann var 4,4kg. Jordmor ville ha meg inn på vektkontroll, men sykehuset mente det var unødvendig fordi jeg var stor da jeg ble født. Vekstestimering 3 dager på overtid var helt på jordet (maks 3,8kg). Født fem dager over. Pga blodtap (ikke pga størrelsen på fosteret, men trolig også en medvirkende årsak.) Sist, og veldig stort avvik på sf-mål fra uke 28 (langt over blått felt) denne gangen, fikk jeg vekstestimering på sykehuset i uke 30. Foreløpig ligger han ann til å bli mindre enn storebror, men får en time til i uke 37. Snakk med jordmor, fortalt om bekymringen og legg vekt på at det er noe som engster deg. Problemet med at du er så langt på vei, er at vekstestimeringen trolig blir feil. Det er vanskelig å få korrekte mål når baby har liten plass.. lykke til!
 
Back
Topp