Stort barn

Nurk

Betatt av forumet
Er det noen som har født barn over 4 kg her? Hva tenker dere om nestemann? Evt hvordan gikk fødselen med nr 2 og hvor stort var barnet?
Jeg må si jeg håper at dette barnet ikke blir større enn første.. Lov å håpe hvertfall ;) :p

Yes nr 2 var 4530. Denne gangen skal jeg enten ha ks eller bli satt i gang før termin. Gikk nesten galt sist så gruer meg veldig.

Min minste var 4365g (satt i gang 11 dager på overtid), fødselen endte med vakum, jM vil følge med på veksten så håper jeg slipper å gå like langt over termin denne gangen. gruer vel egentlig ikke for fødselen som sådan, men håper denne ikke blir større og at fødselen går sin naturlige gang.

Min minste var 4365g (satt i gang 11 dager på overtid), fødselen endte med vakum, jM vil følge med på veksten så håper jeg slipper å gå like langt over termin denne gangen. gruer vel egentlig ikke for fødselen som sådan, men håper denne ikke blir større og at fødselen går sin naturlige gang.
Får du vekstkontroller på sykehuset frem mot fødsel da?

Får du vekstkontroller på sykehuset frem mot fødsel da?

Vet ikke helt, men regner med at det er noe sånt hun har i tankene, hun jobber på føden ved siden av å være jm på helsestasjonen her, så håper hun vet rutinene på det :)

Hvis dere ikke vil ha kiloene så sleng dem gjerne over på mitt knøtt!
Trollemor var 2470, så håper jo at denne her kan karre seg opp på 3kg.
Får nok vekstkontroller fremover.

Hvis dere ikke vil ha kiloene så sleng dem gjerne over på mitt knøtt!
Trollemor var 2470, så håper jo at denne her kan karre seg opp på 3kg.
Får nok vekstkontroller fremover.

Er jo ikke så bra når de er for små heller :(
Jeg hadde ikke koblet størrelsen med komplikasjonene under fødselen før jm nevnte at det nok var en av grunnene, ellers har jeg ikke noe i mot at det er litt størrelse på den lille :) eldstemann var 3940g og den fødselen gikk helt fint :)

Lå dere over gj.snittet på symfysemål? Jeg lå over allerede første gang magen ble målt, og lå etterhvert over ikke bare den røde streken i midten, men over det grønne området. Såå spent på å sammenligne sånne ting denne gangen!

Ja, lå over snittet. Men innenfor normalen. Men nå skal det sies at jeg og jm ikke var enige om termin. Min var 3 uker tidligere enn den som ble satt på oul. Får du ekstra oppfølging denne gangen? Hvordan gikk fødselen sin forresten? Jeg syntes i grunnen ikke at det var værre å føde den største. Men han satt fast og var nesten død når han kom ut. Så det er der skrekken min sittet

Jeg var ikke i nærheten av den røde streken, lå helt øverst på det grønne feltet og etter hvert lå jeg også utenom det, men jeg har jo litt mage utenpå gravidmagen og jeg hadde mye fostervann så er ikke sikkert jeg hadde vært over hvis jeg var tynnere selv og med litt mindre fostervann, men det er jo ikke til å vite.

Min første var som sagt 3940g, han var 51 cm lang og 37 rundt hode, andremann var 4365g, 53 cm lang og 39 rundt hode, så håper virkelig ikke på tilsvarende økning denne gangen.

Apropo stort barn; Hun gravide fembarnsmoren på danske unge mødre, hennes siste barn ble født på 5700g!

Min første var jente, hun var 3450g. Andremann var gutt på 4050g. Merket ikke noe forskjell på fødslene, tror hodeomkretsen har mye å si...

Min første var 4090. Min andre var 3550 så de trenger ikke bli like store. Håper på en under 3500. Syns andre fødsel var mye lettere enn den på 4090.

Min første var 3,3kg mens min andre var over 4, 5kg (stjernekikker med hånden ut først og 39cm rundt hodet).

Det var en lett fødsel.
Lå litt over gj.snittet på symfysemålet, og la ikke på meg noe gjennom svangerskapet, så det var et sjokk og oppdage at han lå 25% over i vekt på kontroll ved termin.

Han ble født 42+0

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Back
Topp