Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er ikke den nr 2 "for de som spiser grøt" og ikke "med mer næring"?
Tenker det er på tide å begynne med å smake på litt grøt
Kanskje øke mer? Min sønn spiste brødskiver til frokost ( 1-2 stk), en porsjon grøt til lunsj, ett middag glass og en grøt opsjon til kvelds. Mellom dette så drakk han 3-4 flasker mme. Han er 1 år og spiser fortsatt masse mat. Han spiser ca 6 brødskiver, 1 yoghurt og mer middag enn meg i løpet av en dag. Skjønner ikke hvor han gjemmer all denne maten.
Brød, i biter uten skorpe, spiser de helt uten tenner. Ja, og gnage skalk med skorpe for den del. Og skive med skorpe etterhvert.Oj. Hvordan gjorde du det med brødet ? Mi har kun 2 små tenner![]()
Min hadde ikke tenner når han var 6 mnd. Nå har han kun 6 tenner. De trenger ikke tenner for å spise brødskive uten skorpe. Min spiser litt begge deler nå. Han tar ut innmaten og spiser skorpen etterpå. Brødskive med leverpostei er favoritten her i huset. Begge har spist det siden de var 6 mnd og eldste på 3.5 år er enda ikke lei.Oj. Hvordan gjorde du det med brødet ? Mi har kun 2 små tenner![]()
Min hadde ikke tenner når han var 6 mnd. Nå har han kun 6 tenner. De trenger ikke tenner for å spise brødskive uten skorpe. Min spiser litt begge deler nå. Han tar ut innmaten og spiser skorpen etterpå. Brødskive med leverpostei er favoritten her i huset. Begge har spist det siden de var 6 mnd og eldste på 3.5 år er enda ikke lei.
Brød, i biter uten skorpe, spiser de helt uten tenner. Ja, og gnage skalk med skorpe for den del. Og skive med skorpe etterhvert.
Men matbehov er ulikt altså. Mi på 13 mnd spiser ei halv skive til frokost, eller en joghurt. Er vi heldige en halv porsjon grøt til lunsj og opp mot et halvt glass middag før hun plukker og koser seg med grønnsakene til vår middag og spiser et par skjeer grøt på kvelden.
Hun ammes i tillegg så jeg har ikke dl på melka da
Jeg skulle inderlig gjerne fått i henne mer..
Om det er mye kommer jo helt an på hva barnet har fått i seg før på dagen
Middag har hun aldri likt men grøt var mer populært før, det går seg nok til.Det går nok fintdet går jo gjerne i perioder det der. Høres ut som hun får i seg ganske variert da
og amming er jo veldig bra også.
Delte brødskiven i strimler for å dele de i 4-5 biter. Så ganske små.( ca på størrelse med rema 1000 krutongene) Babyer har brekningsrefleksen bak i munnen og ikke i halsen. Det ser som regel verre ut enn det er. Når min 1 åring begynner å brekke seg så ser jeg maten bak i munnen hans.Skal testes! Jeg har kun gitt henne bittesmå biter fra min mat. Redd hun skal sette i halsen.. det har også skjedd noen ganger og hun brekker seg til hun spyr :/ må vel bare øve? Hvor store biter ga du?
Spiser mye og oftegod og rund for å si det sånn. Hadde jo ikke reagert om hun "sultet" resten av dageN
men merket allerede litt forskjell idag da hun fikk 6 mnd mme.