Storinnkjøp av reflekser

caracara

Forumet er livet
Tenker å ha to i hver jakke til alle i familien, dinglerefleks. Hvor er det lurt å kjøpe? Pleier jo alltid å få med reklame på, men vi har mange jakker

Jeg ville kjøpt noen andre typer refleks. Synes ikke de dinglerefleksene lyser nok.

Jeg møtte to stk her om dagen med sånne reflekser, og jeg så ikke det lyste noenting da bilene lyste på de menneskene oppe i bakken foran oss :-o

Ville gått for noe mer synlig

Kjøp refleksvest med glidelås på, lett å få av og på. Og dere vises i mørket!

Det lurer jeg og på. Har vester, men set etter noe mindre til når vi et på butikken etc. Slik at vi synes på parkeringsplassen også. Og de du smeller rundt armene liker jeg ikke.

Ganske sikker på at jeg har sett det i sportsbutikker, men aner ikke pris o.l.

Ville satset på refleksvester til både små og store. Dinglereflekser er lett å miste, glemme å ta ut av lomma, mindre synlig osv.. :) Men tror de selger rimelige dinglereflekser på xxl, om jeg ikke husker feil!

Jeg sverger til borrelåsreflekser til å feste rundt bena. Synes mye bedre :) har en på hvert ben selv.

Takk for råd, vest har vi, men det er ikke alltid like praktisk. Når ungene står langs veien og venter på bussen med sekk på ryggen for eksempel

Må bare stikke innom banker og slik. si du har ett lass med jakker uten reflex

Har sett at ungene her i gata har et regn-/reflekstrekk (hele greia er av refleks) over sekkene når de går til skolen. Syns det ser genialt ut.

De har i tillegg refleksvest eller sånn dingle-refleks.

Refleks vises best når den er i bevegelse, så vester er ikke så bra som man kanskje tror. Liker best sånne remser man klipser på, har en rundt leggen og en rundt håndleddet. Har også de som dingler festa i jakkene som brukes mest.

Og husk at reflekser er ferskvare, så bør byttes ut når de har fått riper og er slitt. :)

Det jeg har gjort er at jeg hekler refleksskjerf :) (Kan jo hekle votter og luer også), da kan man bare ta på den uansett hvilken jakke man bruker. Billig som bare søren! :)

Men refleksgarn er ikke godkjent som refleks, bare så man ikke stoler helt blindt på det ;)
Hvorfor det? Kanskje fordi noen har skjerf etc innenfor jakken :) ?

Jeg har i hvertfall testet det garnet jeg har brukt, og det lyser når man tar bilde med blitz f.eks.

Men smart tips! :)

Back
Topp