Storgulperne

Fru Riskorn

Forumet er livet
Jeg hadde en ikkegulper sist gang. Men, nå har jeg en storgulper. Og derfor lurer jeg på hvor mye som er normalt... I løpet av to timer på morningen nå, har jeg byttet body på henne tre ganger, i tillegg til to siklesmekker. I tillegg er jeg kliss våt og sofaen og. Og alt ser ut som tynt vann... Jeg tipper hun har gulpet 3-5 dl bare i løpet av disse timene... Hvor mye er det normalt å gulpe egentlig?

elste gutten min var en STOR gulper.. når vi skulle la andre holde han måtte vi advare om at han GULPER..

Han gulpet også lenge etter måltidene, og masse. Men han la likevel fint på seg ikke noe problem.. De gangene han gulpet mest merket jeg han ble fortere sulten igjen, så tror de kompanserer på den måten.. ikke vet jeg. men han lå hvertfall midt på kurven helt til han begynte å gå..

Det har heldigvis blitt litt stopp i gupinga her nå[:)] Men før så pleide han å gulpe alt fra 3-7 ganger etter måltid.. På de værste dagene gulpa han kanskje 10-15 ganger[&:] Noen ganger ganske masse, andre ganger litt mindre[:)]

Lille Ludvik er og blir en stor gulper selv om han har blitt bedre. av en eller annen grunn så gulper han mest over faren sin[:D] Da han lå på sykehuset med rs så brukte vi håndduker til gulpe kluter. men ikke nå lenger. men han gulper ofte blankt, og noen ganger melk og noen ganger grøt så joda her gulpes det og hvor mye er normalt er vel vanskelig å si, men er barnet fornøyd ellers så bryr jeg meg ikke noe særlig, men er du bekymret så snakk med hs

Er ikke hver dag Nadine gulper mye men når hun har gulpedagene sine, så GULPES det! Da går det gjærne 5 bodyer, et par strømpebukser, x-antall smekker, gulpekluter og for ikke å snakke om klærne til mammaen. [8D]
Hun gulper hele tiden, både melk, blankt/vann, grøt, grønnsaksmos og gjærne flere timer etter måltid. Men som andre sier her, er bebis fornøyd og legger på seg, er det vel ingen grunn til bekymring. [:)]

ORIGINAL: Alexandra82

ORIGINAL: Alexandra82

Det hørtes helt normalt ut...har enkelte dager vært oppe i tosifret antall skift på guttungen.
Det har heldigvis blitt en god del bedre.

Men jeg så på "Legene" på Fem en gang der de snakket om gulping og han ene legen demonstrerte hvor mye 20cl gulp var...det ser så ekstremt ut, men det er faktisk ikke så mye som man gjerne tror.
Så lenge de legger godt på seg spiller det ingen rolle.

B-E gulper veldig om han har fått MM, med MME er det bedre.

Kom på at jeg hadde skrevet feil. Skal være 20 ML ikke CL

20 ml er ganske lite. Liker "legene" jeg[:)]

Fikk demonstrert en gang hvor lite man faktisk blør ved mensen. Tror fortsatt ikke på dem...

Jeg fikk høre på sykehuset at dersom babyen gulpet mye, så kunne det hende at de kanskje reagerer på noe som mor har spist...? Vet ikke hvorvidt dette stemmer, men jeg kuttet ut en del ting fra kostholdet når jeg ammet, og det reduserte både gulping og luft i magen [:D]
Men vet ikke om det kanskje bare var tilfeldig i mitt tilfelle altså [:)]

Det er akkurat der de fleste tar feil når de sier at ungen har gulpet FLERE DL.
Som regel spiser de noen dl, men når de culper kommer det opp noen få CL.
Det ser bare så mye ut når det kommer litt utover.

Det så jeg på det legene programmet [:)] Alle foreldre synes babyn gulper så mye, men egentlig er det ganske lite i forhold til hva de spiser.

Begge jentene mine har vært STORgulpere..
Men her har det nok vært mest pga låsninger i nakken osv som har forårsaket det.
Pluss at den kukkemekanismen som holder ting inne ikke er helt modent enda da [;)]

Eldste min holdt på sånn med spygulping og gulping generelt i store posjoner til hun var rundt 2 - 3 mnd,
men hun minste her holder på enda. Kan ikke ligge på magen feks uten at det kommer noen klatter her og der.
Alt fra gjennomsiktig til fløte.
Men i noen tilfeller, om det er ekstremt så kan det faktisk ha en grunn !

Back
Topp