Storgulper

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Nå er jeg så sliten :( snuppa gulper HELE tiden... I natt har det vært ekstremt...
Jeg har prøvd alt! Intervallamming, ørten rapepauser, hevet hode i sengen, holde henne oppreist en stund før jeg legger henne ned... Etc etc etc.... Det er for det meste sånne smågulp, men mer enn nok til at hun blir våt :( en gang i blandt kommer det også sprutgulp.
Storebroren var på samme måte. Da fant legene ut at han spiste for mye. Noen minutter på brystet var mer enn nok... Men lillesøster virker ikke tilfreds, så jeg legger henne til igjen når hun gir uttrykk for det.
Tips??? Tårene mine triller i dag... Sliten :(

Uff, slitsomt når det skjer hele natta også. Hvor gammel er hun? Det tar så på, du får liksom aldri noe overskudd når nettene også er så hektiske.....

Gutten min gulpa utrolig mye, jeg husker at jeg var så lei av det. Det var alt fra små søte gulper til sprutgulp over det hele. Var redd for at det var reflux eller noe annet galt. Men det er bare noen barn som gulper mer enn andre. Jeg ble vant til at vi begge lukta surt det meste av tiden :-) Det ble bedre når vi introduserte fast føde, men gav seg ikke før han nærmer seg 1 år. Hold ut, det blir bedre!

Min var også sånn.. Var så ille at jeg måtte ha med to skift til meg selv hver gang vi skulle bort.. :p Det bedret seg når han begynte å spise grøt (4mnd).

Min gulpa også mye. Var alltid våt så han krevde mye skift. Gav seg mer jo mer fast føde han fikk. Ellers lite å gjøre egentlig, utenom det du har prøvd. De må jo få til de føler seg mett også:) brukte ikke gulpekluter, de var for små. Måtte ha håndklær til gulpeklut, hadde alltid i nærheten og han lå på det uansett hvor han lå. Da kunne vi bare bytte håndkle og ikke vaske det andre som sofatrekk, madrasser ol. Men det var slitsomt og "irriterende" med den konstante gulpingen.

mi også gulper masse, bedre nå som ho er blitt 5 mnder men er fremdeles endel, ho legger jo godt på seg så ho får nok mat så er ikke farlig ihvertfall :) er nok bare overskudet som kommer i retur ikke så mye å få gjort noe med. du kan jo legge et gulpeklut eller håkle e.l. under ho der ho sover ? :)

Har du prøvd å pumpe før du legger henne til? Slik at det kommer saktere når hun skal spise og hun får da fet mettende bunnmelk og ikke bare den tynne toppmelken...

Har du tenkt i de baner av melkeallergi el, det kan gi mye gulp. Reflux?

Back
Topp