Storesøstergave

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Eller storebrorgave, noen av dere som har tenkt på det? :)

Jeg kjøpte til frøkna i sommer, faktisk :p fant en fin top model fargeleggingsbok med havfruer og andre "supetnatural"-greier i, et sett med fargeblyanter i samme serie, og glitterpenner. tenkte det skulle være til storesøster fra babyen, som hun skal få når hun kommer på besøk og kanskje etterhvert blir rastløs og sånn, så har hun noe å gjøre også. Hun blir snart 8.

Her skal far og sønn reise ut og kjøpe første bamsen til baby som han skal få ha på sykehuset og samtidig skal storebror få en gave :) Enten Lego eller lekebil eller noe annet han ønsker seg :)

Vi har ikke tenkt på det denne gangen. Her ventes nr 3, og gutta er så store, så tror ikke det er noe behov for det. Da vi fikk nr 2, så fikk storebror en gave. Da var han nesten 3år og vi var litt redd for at han skulle føle at babyen fikk masse gaver og sånn, mens han ikke fikk noe. Og for å gjøre det til noe stas å bli storebror. :)

Har et lite sett med duplo. Men tror ikke han forstår noe av det uansett.. under 2 år

Vi har ikke tenkt på det denne gangen. Her ventes nr 3, og gutta er så store, så tror ikke det er noe behov for det. Da vi fikk nr 2, så fikk storebror en gave. Da var han nesten 3år og vi var litt redd for at han skulle føle at babyen fikk masse gaver og sånn, mens han ikke fikk noe. Og for å gjøre det til noe stas å bli storebror. :)

Neida, for vår del er det mest for at hun skal ha noe spennende å plukke med hvis hun kjedet seg på barselbesøk, for vi bor langt unna sykehuset. :)

Først så får han pakke kalender, så blir det jo julaften å så bursdag to dager etter. Så her får han ikke noe mer. Tror ikke han vil forstå forskjellen uansett.

Så planen er at han og pappa eller bestemor. Skal dra å kjøpe pakke til lillesøster fra han. Før de kommer på besøk :) har pakka ned lommeboka hans med penger i, i hans bag. Å han skal få velge helt selv. Må jo så klart veiledes litt i riktig retting.

Neida, for vår del er det mest for at hun skal ha noe spennende å plukke med hvis hun kjedet seg på barselbesøk, for vi bor langt unna sykehuset. :)

Ja, er nok lurt å ha noe hun kan sysle med hvis hun skal være en del på besøk på sykehuset :)

Sist fikk storesøster være med pappaen og velge ut en ting til seg selv, og en gave til lillebror :) takk for tipset med aktivitetsbok, det kan være et kjekt tidsfordriv denne gangen!

Husker deg forresten godt fra eldstejenta kom til, toneany :) februarjente kanskje? Mi blir 8 i januar, men jeg hadde en tendens til å snike litt på naboforumene :p

Her kommer lillebror til nyttårsaften, så tenker storebror har mer enn nok med alt som kommer til jul. men nå er han så stor at han.blir kjempeglad for.at andre kjøper gaver til lillebroren :)

Sist fikk storesøster være med pappaen og velge ut en ting til seg selv, og en gave til lillebror :) takk for tipset med aktivitetsbok, det kan være et kjekt tidsfordriv denne gangen!

Husker deg forresten godt fra eldstejenta kom til, toneany :) februarjente kanskje? Mi blir 8 i januar, men jeg hadde en tendens til å snike litt på naboforumene :p

Ah, ja, feb09-barn her :) når du sier det så kjenner jeg igjen nicket ditt også :p
Aktivitetsbok pleier å være gøy ja, frøkna mi er periodevis veldig glad i disse top model-bøkene, og for tida er hun veldig på havfruer og sånt :)

Vi har også kjøpt tegnebok og en bamse. Veldig stas for 3-åringen å bli storesøster for første gang, hun maser hele tiden etter babyen.
Vil ha litt fokus på henne på barsel og, at hun ikke føler alt er på lillebroren og bare han så får gaver :)

Jenta mi er litt over fire år, har ønska seg klokke det siste året men fått beskjed om at "de kan du få når du blit litt større". Når hun fikk beskjed om at hun skulle bli storesøster følte hun seg så stor at hun selv var kjappt ute med å si at da kunne hun få klokke. Jeg måtte jo da bare si meg enig i det.

Hun er i den alderen syntes jeg at en storesøstergave for å markere er på sin plass. Tenker at akkurat ei klokke kan være litt symbolsk med at hun føler seg stor og har noe å stolt vise frem til andre når hun feks er litt sjalu. Jeg lager også ei bildebok til henne med bilder fra hennes første lveår (burde nok laga den for lenge siden hahaha). Den blir ikke gitt som offisiell gave da, men tenker det er en fin ting å ta frem og mimre i om hun kjenner seg tilsidesatt. Det var et tips jeg fikk av noen som jeg syntes hørtes fint ut.

Jenta mi er litt over fire år, har ønska seg klokke det siste året men fått beskjed om at "de kan du få når du blit litt større". Når hun fikk beskjed om at hun skulle bli storesøster følte hun seg så stor at hun selv var kjappt ute med å si at da kunne hun få klokke. Jeg måtte jo da bare si meg enig i det.

Hun er i den alderen syntes jeg at en storesøstergave for å markere er på sin plass. Tenker at akkurat ei klokke kan være litt symbolsk med at hun føler seg stor og har noe å stolt vise frem til andre når hun feks er litt sjalu. Jeg lager også ei bildebok til henne med bilder fra hennes første lveår (burde nok laga den for lenge siden hahaha). Den blir ikke gitt som offisiell gave da, men tenker det er en fin ting å ta frem og mimre i om hun kjenner seg tilsidesatt. Det var et tips jeg fikk av noen som jeg syntes hørtes fint ut.

Lurt med den klokka og bygge opp storhetsfølelsen ja, passer godt for en storesøster :)

Her blir det ikke langt opp mot jul når snuppa kommer, så vi har valgt å ikke kjøpe noe :)

Vi har ikke andre barn, men niesen min blir som barnet våres :p <3 Så vi skal kjøpe en gave til henne fra babyen sånn at hun ikke føler seg glemt når hun kommer og skal hilse på oss på sykehuset :)

Back
Topp