Storesøster vil kysse lillesøster

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Storesøster på 2,5 er såå stolt over lillesøster, og vil gjerne holde, kose og kysse henne. Hun får lov å holde henne på ammeputen mens jeg passer på, og synes det er veldig stas. Men. Så begynte jeg å tenke på denne kyssingen. Prøver å få henne til å kysse i pannen, men, hun kysser litt over alt i grunn. Hva gjør dere andre med barn? Jeg tenker på smitteaspektet, ikke bare ifht korona, men all smitte.. Hun vasker alltid hender etter barnehagen ect, men sier jo ikke i fra om hun føler seg litt syk... Hun blir veldig såret om hun ikke får kysse, kose, og jeg vil jo at hun skal ha et fint forhold til søsteren. Men...
 
Storesøster på 2,5 er såå stolt over lillesøster, og vil gjerne holde, kose og kysse henne. Hun får lov å holde henne på ammeputen mens jeg passer på, og synes det er veldig stas. Men. Så begynte jeg å tenke på denne kyssingen. Prøver å få henne til å kysse i pannen, men, hun kysser litt over alt i grunn. Hva gjør dere andre med barn? Jeg tenker på smitteaspektet, ikke bare ifht korona, men all smitte.. Hun vasker alltid hender etter barnehagen ect, men sier jo ikke i fra om hun føler seg litt syk... Hun blir veldig såret om hun ikke får kysse, kose, og jeg vil jo at hun skal ha et fint forhold til søsteren. Men...

Kan hun ikke kysse foten, eller på rompa for eksempel? Da får hun fortsatt kose, og vet min 2åring synes det er like stas å kose foten til kusina si. :)
 
Null restriksjoner således hos oss. Vil hun være god med lillesøster, så får hun gjerne det ❤️
 
Sniker fra mai- men stopper ikke to eldste rundt minstemor! Begge bytter klær og vasker seg etter barnehage/skole.

Vi er nøye med alle andre så vi har kun hatt besøk av de aller nærmeste’og
Ingen har fått holdt i eller vært tett på! Jeg har heller ikke hatt henne med i butikk eller noe sånt enda - så temmelig forsiktig (var isolert de siste mnd før fødsel også).. men søsken må få være søsken så lenge de er friske tenker jeg :)
 
Takk for svar! :) Synes selv det er ille hvis jeg skal stoppe henne i for mye, for det er jo så mye annet hun ikke kan gjøre(har en tendens til å ville legge hele vekta si på baby når hun koser feks). Jeg får prøve å overbevise henne om at pannen er best, og satse på at vi oppdager det raskt om hun blir syk.
 
Lillemor her er ca like gammel som din og kysser overalt, inkludert munnen. Også deler de pupp (storesøster ammer litt hjemme enda), så sånn sett så blir det mye ekstra om jeg skal være veldig nøye.
Er nok mer nøye når hun begynner i bhg til høsten, for da regner jeg med hun vil få en del barnesykdommer som kan være litt ugunstig så tidlig
 
Dagen etter jeg skrev denne tråden, bøyde storesøster seg ned for å kysse lillesøster i pannen, og der kom et kjempenys! Så lillesøster fikk seg en skikkelig dusj.. Storesøster har vært snørrete hele helgen, men lillesøster har, bank i bordet, ingen sykdomstegn. :) Håper det varer! :)
 
Dagen etter jeg skrev denne tråden, bøyde storesøster seg ned for å kysse lillesøster i pannen, og der kom et kjempenys! Så lillesøster fikk seg en skikkelig dusj.. Storesøster har vært snørrete hele helgen, men lillesøster har, bank i bordet, ingen sykdomstegn. :) Håper det varer! :)
Krysser fingrene for at lillesøster ikke blir syk!
 
Back
Topp