Storesøster/Storebror - gave

Prinsessemamma09

Elsker forumet
Gir dere det dere som har barn fra før?

Her har jeg handlet inn litt stæsh til big sis. Men er så usikker på HVOR mye av det jeg skal pakke inn og som hun skal få åpne på sykehuset.

Hun elsker Lego, og har kjøpt inn den Lego Popstjerne bussen. Kjøpt noen øredobber og en TY - kosebamse som er så poppis nå om dagen. Hm....Blir jo litt mye da om hun skal få alt det der i en pakke:rolleyes:

Hva har dere kjøpt? Og skal dere gi pakken på sykehuset ved første møte eller vente med pakken til dere kommer hjem fra Sykehuset?

Har kjøpt hårspenner, hårstrikk, badesåpe og maleskrin. Alt som jeg egentlig tenkte at hun skulle hatt :p Det får hun på sykehuset tenkte jeg. Som gave fra babyen. Også har jeg kjøpt en pakke med truser (superstas for tiden) som jeg tenkte jeg kunne ha liggende til senere hvis jeg trenger noe. Nå skal det sies at hun sjeldent får ting, og gleder seg over småtterier. Så tror dette er midt i blinken i allefall :)

Har kjøpt hårspenner, hårstrikk, badesåpe og maleskrin. Alt som jeg egentlig tenkte at hun skulle hatt :p Det får hun på sykehuset tenkte jeg. Som gave fra babyen. Også har jeg kjøpt en pakke med truser (superstas for tiden) som jeg tenkte jeg kunne ha liggende til senere hvis jeg trenger noe. Nå skal det sies at hun sjeldent får ting, og gleder seg over småtterier. Så tror dette er midt i blinken i allefall :)
Det blir jo superstas da, og at det samtidig er i fra babyen ❤️

Her er hun litt lita til å kunne tenke "baby er gave nok" på et vis:) Så tenkte jeg at hvis jeg bygger litt opp under søskenforholdet (hun har med kosebamse til babyen og babyen har gave til henne) så er det en fin start:) Også skal hun selvsagt få vite at babyen får mange gaver den første tiden (klær osv). Det må hun jo lære. Men alt jeg kan gjøre for å styrke forholdet dems tenker jeg er fint:) Ser liksom ikke på det som at det er "synd på henne som ikke får noe", men at en gave kan være fint for å etablere deres forhold på en måte:)

Har ikke kjøpt noe og kommer ikke til å gjøre det. De er så store at de trenger ikke få gave fordi de blir storebrødre. De har kjøpt gave til babyen som er fra de, det er mer stas :) Eldste fikk gave når han ble storebror som 2 åring, men nå forstår de fint hvorfor babyen får gaver osv. De kommer til å få lov til å pakke opp gavene til babyen hvis de vil.

Jeg gjorde det når nr 2 og nr 3 ble født. Husker jeg kjøpte noe di kunne holde på med mens di var på besøk på sykehuset. Nå er det da 6 storesøsken som skal komme å hilse på lillebror. Så det er nok å konsentrere seg om. Tror gaver i vårt tilfelle vil skape mere kaos ;)

Last edited:
Han her fikk en togbane på sykehuset. Regnet med det skulle bli litt protester da han skulle reise igjen fra sykehuset, så det var litt bestikkelse for å få det til og gå bra. Da fikk han den pakket inn, som han kunne åpne da han kom hjem til besteforeldrene igjen. Det ble superstas :)

Fikk en stor legobåt som hun og pappaen skulle bygge sammen. De brukte to dager på å bygge den. Hun satte veldig pris på både båt og alenetid med pappaen :)

Vi har kjøpt inn en BabyBorn dukke som kommende storesøster på 2 skal få. Hun skulle egentlig få den til 2 års dagen, men så fikk hun en annen babydukke av mamma og åpna den før vi fikk gjort noe med det :-P Tenkte egentlig å bytte den vi kjøpte, men så kom jeg på at vi heller kunne vente med å gi den til babyen kommer :-) En baby til mamma og en til jentungen ;-)

Storesøster er 2,5 år og fikk baby born dukke med utstyr som gave fra babyen på sykehuset. Hun var mest opptatt av babyen på sykehuset, men mater, raper og skifter bleie på dukken nå når vi er hjemme :)

Back
Topp