Storesøster er syk

3 barnsmamma 2012

Gift med forumet
Hatt HØY feber siden natt til lørdag... 39-40 i feber, dro til legen i dag og har crp på 200!! jaggu ikke rartjenta har vært skikkelig dårlig...

MEN legen mente det var virus, men har fått lov å dra til ullevål om formen forværres, skal ta ny crp hos legen i morgen...

Kan virus forårsake SÅ høy crp??
Uff,stakkars jenta di..
Godbedringsklemmer i lassevis sendes [:)]

Edit; Nå har jeg snakka med søstra mi og hun jobber i helsevesenet..  Jeg spurte om virus kan forårsake høy crp.. Hun svarte: "Nei,vanligvis ikke. Høy crp viser at det er en infeksjon på gang.. Jo høyere den er,dess mer sjuk er man. Crp indikerer bakterier i blodet."  Skrev til henne at jenta har en crp på 200.. Hun svarte at hun hadde ringt en annen lege eller ringt sykehuset selv..

Huff da det var veldig høyt, stakkars - håper dere finner ut av det og får den hjelpen som trengs. Masse god bedring.

Huff, det var høyt ja............... Håper hun kommer seg snart, eller at dere får hjelp på sykehuset

Eneste legen sa var at det herjet et sånt virus for tiden som ga så høy Crp - han ringte jo også barneavd på ullevål så får jo stole på han, men har som sagt fått beskjed at vi kan komme på ullevål om vi synes formen hennes forværres. Uansett skal vi på ny CRP-sjekk hos legen i morgen tidlig

Feber var 39,4 nå før hun la seg

Håper dere får komme inn til en annen lege da..
Jeg tror hun har kraftig halsebetennelse..

Symptomene hun har er;
snørrete, hostete (slimete), diarè-mage(suppetilstand), litt vondt i hodet innimellom og HØY feber da siden fredag kveld/natt til lørdag....

Hadde hun ikke klaget over vondt i halsen?
Siden hun hoster,kan det også være lungebetennelse..
Håper hun får hjelp til å bli frisk snart..

jo, men det er litt til og fra virker det som og legen fant ikke noe i ører eller hals

Back
Topp