Storesøster/bror - gave

Andyandy

Betatt av forumet
Februarlykke 2022❄️
Jeg har lyst at storesøster på snart 4 skal få en gave på den store dagen da hun blir storesøster. Lillebror vil jo egentlig være gave nok i seg selv, men tenker kanskje hun får litt positive vibber til det at det kommer en plagsom baby av at vi også feirer henne. Noen forslag?

Jeg skal også kjøpe det til kommende storebror! Bare vet ikke hva :dead:

Følger med her! Vil også kjøpe noe til kommende storebror fra babyen, men aner ikke hva. :eek:

Jeg har kjøpt gave fra baby til kommende storesøster (2,5 år), og en liten bamse fra storesøster til baby. Tenkte at vi snart skal pakke inn bamsen sammen, og så kan hun få gi den til baby når vi kommer hjem fra sykehuset. Har ikke kjøpt noe store greier til henne heller, men en liten oppmerksomhet og noe hun kan leke med mens vi er opptatt med den lille helt i starten :) og nå som det nettopp har vært jul så er hun ganske drillet både på å gi og få gaver, så jeg tror det blir stas :Heartred

Vi skal også gi en gave til storesøster fra baby. Vet ikke helt hva ennå, men skal sjekke litt på salgene som er nå.
Tenker at storesøster skal få være med å handle gave til babyen fra henne slik at hun kan velge noe selv. Hun er 2,5 år så blir med en tydelig føring fra oss, men slik at hun føler at hun velger noe selv.

Storebror har skjønt dette med gaver og ønsker, så vi har kjøpt leker han synes er stas. Tenker han får den når de skal møtes for første gang :-) Tenkte også at han skal få velge en bamse til baby, som han skal få pakke inn.

Vi skal gi storebror et puslespill, han har helt dilla i det siste og har blitt ganske flink. Har er 3 år.

Tenkte kanskje at 2-åringen skal få et lite telt til rommet sitt. Vi ser for oss at det skal være hans gjemmested hvis han vil være i fred. Hittil har han hatt et lite bord på rommet sitt der han får lov å bli "borte" hvis han vil det, så han skjønner konseptet i alle fall.
Leste tips om å ha en storebrorfest i stedet for å at folk skal komme for å se på babyen. Babyen får de jo se da uansett, men den er det jo ikke så mye å gjøre med (jeg er ikke sånn som sender rundt babyen). Så fint å ha fokus på at man kan feire at eldstemann har blitt storebror. Da husker kanskje folk å ta med gave til ham og :happy:

Tenkte kanskje at 2-åringen skal få et lite telt til rommet sitt. Vi ser for oss at det skal være hans gjemmested hvis han vil være i fred. Hittil har han hatt et lite bord på rommet sitt der han får lov å bli "borte" hvis han vil det, så han skjønner konseptet i alle fall.
Leste tips om å ha en storebrorfest i stedet for å at folk skal komme for å se på babyen. Babyen får de jo se da uansett, men den er det jo ikke så mye å gjøre med (jeg er ikke sånn som sender rundt babyen). Så fint å ha fokus på at man kan feire at eldstemann har blitt storebror. Da husker kanskje folk å ta med gave til ham og :happy:
Storebrorfest, dén idéen elsker jeg! :love7

Vi skal også gi en gave til storesøster fra baby. Vet ikke helt hva ennå, men skal sjekke litt på salgene som er nå.
Tenker at storesøster skal få være med å handle gave til babyen fra henne slik at hun kan velge noe selv. Hun er 2,5 år så blir med en tydelig føring fra oss, men slik at hun føler at hun velger noe selv.
Kommende storesøster har sett på doc mcstuffins at hennes oppgave er å finne den perfekt gaven til baby, så hun får også være med på shopping. ;)

Liker den tanken veldig godt

Storesøster her er 3 år og skal få en bilstol til dukken sin! Kjøper heller utstyr til det hun alt har, enn noe helt nytt. Men så skal vi bake muffins og "feire" henne som storesøster også når vi alle kommer hjem. Toromuffins, og samboer skal få bli satt i bakingen :hilarious: Generelt ha fokus på at hun er blitt storesøster, ikke fått en lillebror. For jeg tror ikke det vil oppleves som en gave de første ukene, mnd, årene..... :hilarious:

Storesøster her er 3 år og skal få en bilstol til dukken sin! Kjøper heller utstyr til det hun alt har, enn noe helt nytt. Men så skal vi bake muffins og "feire" henne som storesøster også når vi alle kommer hjem. Toromuffins, og samboer skal få bli satt i bakingen :hilarious: Generelt ha fokus på at hun er blitt storesøster, ikke fått en lillebror. For jeg tror ikke det vil oppleves som en gave de første ukene, mnd, årene..... :hilarious:
Kommende storebror fikk dukke til jul. Tror bestemor strikker klær til dukken som han skal få :happy: Tenker etterhvert at han kanskje skal få en barnevogn eller sånn bæresele til dukke hvis han viser interesse for dukken og gjerne vil ha sin egen "baby" :love2

Kommende storebror fikk dukke til jul. Tror bestemor strikker klær til dukken som han skal få :happy: Tenker etterhvert at han kanskje skal få en barnevogn eller sånn bæresele til dukke hvis han viser interesse for dukken og gjerne vil ha sin egen "baby" :love2
Ååå, så gøy! Storesøster fikk også dukken til jul, det er litt opp og ned hvor interessant den er enda. Men hun er veldig glad i å trille den i vogn, legge den til å sove og late som den gråter, da bysser hun på den med bøyde knær og hele pakka :Heartbigred:smiley-angry017

Ååå, så gøy! Storesøster fikk også dukken til jul, det er litt opp og ned hvor interessant den er enda. Men hun er veldig glad i å trille den i vogn, legge den til å sove og late som den gråter, da bysser hun på den med bøyde knær og hele pakka :Heartbigred:smiley-angry017
Ååå, hællandussen så søtt! :Heartred Her var interessen størst første dagen, så har det vært andre gaver som tok over. Og foreløpig har han litt mye respekt for dukken, vil ikke bære den selv. Men han var veldig opptatt av at dukken skulle få kveldsmat sammen med ham den første kvelden, og han klatret stadig opp til vasken for å "fylle vann" på drikkeflasken. Og de satt på hver sin potte :p

God ide med muffins, det er liksom alltid fest med det :)

Bestilt en digital barneklokke til eldste som blir seks til sommeren. Han er veldig opptatt av tallene på min klokke, så det blir nok bra ❤️ God idé med storebrorfest også, det vil jeg og gjøre :) Minste på to får en buss eller noe annet kjørbart :hilarious:

Pakket noen små overraskelser/ gaver( Lego) i sekkene som de to store( 5 og 2,5) hadde med på overnatting når lillesøster ble født.. det var veldig stas og greit å ha gjort ferdig før riene plutselig startet.. nå er de 7,10 og 13 så vet jammen ikke- men er kanskje koselig å gjøre litt stas på dem- kanskje kinobilletter eller noe slikt!

Back
Topp