Storesøskengave

Anitata

Gift med forumet
Har dere som har barn fra før tenkt å gi noen gave til storesøsken etter fødsel? Er der vanlig?
Hva gir dere i så fall? Eller har gitt tidligere?

Vi kjøpte noen små ting som jeg pakket inn og tok med på sykehuset, så fikk hun det fra lillesøster da hun ble født =) Var en kjole og neglelakker som hun er så opptatt av.. Ellers kjøpte jeg inn diverse som jeg hadde på lur, så fikk hun en liten premie/storesøstergave når det passet. Det fungerte veldig fint, og mange kjøpte også en liten ting til henne samtidig som lillesøster fikk noe.

Her fikk storebror være med på Felleskjøpet å velge det han ville ha blant alle traktorer og lastebiler og alt utstyr :P Veldig stas, men tror ikke han skjønte hvorfor, men vi ville gjøre det likevel. :) Han var ikke 2 år enda, men ble jo veldig glad.

AnneEmilie skrev:
Vi kjøpte noen små ting som jeg pakket inn og tok med på sykehuset, så fikk hun det fra lillesøster da hun ble født =) Var en kjole og neglelakker som hun er så opptatt av.. Ellers kjøpte jeg inn diverse som jeg hadde på lur, så fikk hun en liten premie/storesøstergave når det passet. Det fungerte veldig fint, og mange kjøpte også en liten ting til henne samtidig som lillesøster fikk noe.

Slik tenkte vi også å gjøre det, men jeg synes det er så vanskelig med småting til gutter :-p
Men vi har god tid til å tenke på det! 

Her fikk storebror en pakke når han kom for å hilse på lillesøster på sykehuset. Jeg hadde pakket inn en zhu-zhu hamster. Den var artig. I tillegg hadde han hatt bursdag 4 dager før og så kom desember med pakkekalender, så han fikk gaver i fleng. Tviler på at han helt skjønte det, men gøy var det i alle fall:)

Lillesøster ga storebror en dukkevogn da hun ble født. Han var 2 år, og hellig overbevist om at hun hadde hatt med seg den flotte dukkevognen da hun kom ut av magen. Mulig han fremdeles tror det, han nevner i alle fall innimellom at han har fått den av henne.

Storesøster var hos mormoren sin de dagene vi var på sykehuset.
Når vi kom hjem, fikk hun en dokke av lillesøster! 

Her er storesøster 23 måneder når lille blir født, og jeg har begynt å tenke på det. Tror det blir til å kjøpe flere smågaver, litt ting å pusle med, som duplo eller togbane, tegnesaker, store perler og perlebrett, og kanskje noe dukkeutstyr. Akkurat hva som blir "hovedgaven" vet jeg ikke, men tenker at det er lurt å ha noen smågaver på lur til den første tiden.

Back
Topp