Storesøsken

*Undercover*

Andre møte med forumet
Når og hvordan har dere tenkt å fortelle dette til evt storesøsken?

Vi har en 2 åring fra før og syns vi må fortelle han det før alle andre,
syns det er viktig at han får vite først, selv om han kanskje ikke skjønner det helt!

Hvordan forberede storesøsken på en liten søster eller bror?

Jeg aner ikke! Gutten min blir 2 år i desember, så han er jo ganske liten enda.. Hvordan forbereder man de som er såppas små?

Så små barn har ikke forståelse for det som skjer, så om dere forteller det så er det viktig å formulerer seg så enkelt så mulig. De forstår ikke at det kan finnes en baby inni mammas mage, så det kan være enklere å si at det skal komme en baby i hus. Jeg har en på 3 år å har ikke tenkt å si noe sånn konkret ennå, men vi spør han ofte om han har lyst å bli storebror. Da svarer han som regel nei, så vi får se hvordan dette skal gå! Tenkte jeg skulle ta han med på ordinær UL når den tid kommer, så får han se lille babyen inni magen. 

Det fins jo mange søte bøker som er fint å bruke.
Selv liker eg best " I magen til mamma bor det en baby" Tror det var det den het.

Kanskje jeg skal kjøpe en sånn bok til han :) Det viktigste for meg er at han er litt forberedt på at det skal komme en ny baby i hus :)

når eg fortalte det til 1 at nr 2 kom vvar hu vell 2 år å 4-5 måneder da va e 8 uga. ho forstod det å spurte etter babyen rett som det var hu lå og å kosa på magen min å snakka te babyen å hu e enda kjempekry over babyen sin som nå e over året :) så kryper hu enda opp på magen å spørr om mamma kan lage ein te baby i magen sin :P denne gangåska e ikje sei noe før etter ordinær ul eller vist e bllir tidlig stor må e jo seie det før men :P

Back
Topp