Storesøsken under fødsel :o

lovelylanding

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Kom nettopp på en av grunnene til at jeg aldri skulle ha flere barn, hvor skulle storesøster være når babyen ble født? Konkluderte forrige gang med at hun måtte være med på føden om jeg fikk flere, og har vel landet med det samme igjen :p Er det gjennomførbart? At de kan få ett rom å sitte med paden sin el.l så kan samboeren min løpe litt frem og tilbake?

Kom nettopp på en av grunnene til at jeg aldri skulle ha flere barn, hvor skulle storesøster være når babyen ble født? Konkluderte forrige gang med at hun måtte være med på føden om jeg fikk flere, og har vel landet med det samme igjen :p Er det gjennomførbart? At de kan få ett rom å sitte med paden sin el.l så kan samboeren min løpe litt frem og tilbake?

Har dere ingen som kan stille opp som barnevakt? Venner, familieC foreldre i barnehagen? Tror ikke det er mulig og gjennomføre det med at hun er med på fødsel i et annet rom og samboeren din må gå frem og tilbake...

Hadde du klart å slappet av med det ?:) å det er jo tryggere å være hos noen andre enn å sitte ene å alene på ett venterom:) å hva om noe går galt ? Hvordan skjerme ett barn som sitter der i spenning med elefanter i magen over å endelig skal få komme inn å møte sin lillebror/søster?:) vi bor på en liten plass ,å jeg kunne aldri tenkt meg til å ha noen av barna med opp på venterommet,tiltross for at der er lite trafikk osv. Hadde ikke kommet til å følt meg trygg og avslappet,noe som også KAN forsinke fødselsforløpet:) bare mine tanker :)

Nei, det tror jeg ikke er gjennomførbart. Tenk om alle skulle hatt med seg en unge på føden, hadde ikke vært ledige rom til de som faktisk skal føde da... for ikke å snakke om at det kan være veldig lytt, stakkar unge om det kommer inn ei i fødsel som lager veldig mye lyd, må jo bli vettskremt. Har dere ikke familie/venner som kan hjelpe til?

Hadde du klart å slappet av med det ?:) å det er jo tryggere å være hos noen andre enn å sitte ene å alene på ett venterom:) å hva om noe går galt ? Hvordan skjerme ett barn som sitter der i spenning med elefanter i magen over å endelig skal få komme inn å møte sin lillebror/søster?:) vi bor på en liten plass ,å jeg kunne aldri tenkt meg til å ha noen av barna med opp på venterommet,tiltross for at der er lite trafikk osv. Hadde ikke kommet til å følt meg trygg og avslappet,noe som også KAN forsinke fødselsforløpet:) bare mine tanker :)

Hadde vært langt mer komfortabel med det enn om hun hadde vært alene hjemme. Har selvsagt tenkt samme tanker at både jeg og baby kan dø i værste fall. Men uten noen som kan/vil passe er det veldig vanskelig...

Det høres vel veldig lite gjennomførbart ut, hvis dere ikke har noen som kan passe må vel heller samboern din være hjemme med ho. Men tror du ikke ho kan være hos noen i klassen? Vi strekker oss iallfall langt for de vennene våre som ikke har familie i nærheten.

Hadde vært langt mer komfortabel med det enn om hun hadde vært alene hjemme. Har selvsagt tenkt samme tanker at både jeg og baby kan dø i værste fall. Men uten noen som kan/vil passe er det veldig vanskelig...
Ja ikke alene hjemme.. det går jo iallefall ikke i den alderen :)

Da hadde jeg heller bedt samboeren bli hjemme med henne og født alene. Tenk hvor skummelt et sykehus kan være for et så lite barn, tviler på at det er ressurser for å passe på barnet. Og det høres ikke bra ut at samboeren din må løpe frem og tilbake.. Spør en ansatt i barnehagen eller en forelder. Det er alltids noen som kan stille opp om dere spør de rette personene. Masse lykke til! Håper dere finner en god løsning på det.

Et familiemedlem jobber på føden, har ikke folk skaffet seg barnevakt må far ta seg av barnet rett og slett. De har ikke kapasitet til å ha ansvar for et barn, eller at far skal springe frem og tilbake mellom mor/barn.

Hvis ikke dere kan ordne med barnevakt så må nok samboeren din være med henne når du skal føde. Helt utenkelig at det skal la seg gjøre at hun kan sitte og vente. En fødsel kan ta lang tid, det kan bli komplikasjoner osv. De oppfordrer jo til og med til å ikke ta med kommende storesøsken på oul.

Back
Topp