Storesøsken som lurer

Trudemor

Glad i forumet
Julibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
Vi sier ikke noe til de små storesøsknene før ultralyd eller før vi må pga min form.

I dag sa plutselig 5-åringen: «mamma, kan ikke du føde en lillebror til oss?» «tar du tabletter sånn at du ikke får baby i magen?»

Jeg er bare 5+3 og har ikke snakket om noe som kan ha røpet graviditet, men det var jo koselig å få det spørsmålet nå :-)

Andre storesøsken som har lyst på baby i familien?

Her er det motsatt. Minstejenta på 3.5 forteller høyt hver gang ho ser en baby at ho har IKKE lyst på en sånn en. SÅååå kan bli spennende dette!

Haha, jeg har en kusine som ikke vet, men når vi er på lekebutikken så går hun rundt og vindushopper til "babyen min".. tror hun synes det er på tide at vi får barn. Hun er 5år gammel :hilarious:

Vi har en på 16 mnd som ikke forstår så mye av det enda. Så han får bare bli med på ferden og oppdage etterhvert :)
Han viser veldig god omsorg for andre små da, så håper han blir en snill storebror :Heartred

Her er det veldig ønskelig med en liten søster eller bror :love017

Jeg har en gutt som gleder seg så til baby. Han har skjønt at vi prøver, men vet ikke at det har vært vellykket.
Her om dagen etter jeg testa positivt kom det plutselig gullkorn fra han om babyrommet, og hvordan det skulle innreddes med spiderman hvis det blir gutt og frost hvis det blir jente. Vi holder på med bygging av hus, så er vel derfor han kom på det. Jeg smelta såklart..

Lille frøkna her på litt over 2.5år har ved noen anledninger sagt at hun ønsker seg en lillesøster, så blir jo spennende om hun får det, eller om det blir en liten bror :)

2,5 åringen her er veldig opptatt av babyer, men vet nok ikke at mamma har baby i magen helt enda. Venter litt med å si det :)

Jeg så det til barna med en gang, mannen var borte en uke så måtte ha noen å dele med, og de er jo nærmeste familie da :)
Nå er jo mine 5 og 10 og skjønner mer av det. De er veldig snille med mamma og passer på, sååå koselig. Bortsett fra hvis det gjelder lekser eller nie annet «dumt» jeg gjør..
De har masse planer til babyen, blir gøy :)

Har en 4-åring som ønsker seg minst 7 brødre! hehe
2-åringen bryr seg ikke så mye enda. Spent på reaksjon når tiden kommer til at vi skal fortelle om kulemagen mamma har! <3

Storebror venter i spenning ♡
Han gleder seg og koser med magen hver sjanse han får. Jeg er tydeligvis en sånn som blir syk av å være gravid, så greit at han vet hvorfor. Han er veldig forståelsesfull og smart så uansett hva som skjer så prater vi om det.

Datteren vår maser veldig på ei lillesøster.. Usikker når vi skal fortelle det, blir nok nærmere 12 uker. Når skal dere fortelle?

Back
Topp