Tja, jeg tror det er lurt å holde babyen mest mulig i bakgrunnen, til du ser hva storesøskenet vil. Hvis ikke babyen trenger byssing i det de kommer på besøk, så tror jeg det er best å legge babyen for seg selv et sted, og la storesøskenet "oppdage" den selv. Tror ikke det er så lurt at mamma først er borte en stund, for så å ha en baby på fanget når hun endelig er der igjen. Under besøket kan storesøskenet være mest mulig hos mamma, mens pappa eller andre kan ta seg av babyen med alt annet enn amming. Husk at du skal sende fra deg barnet igjen, og du vil ikke at han skal oppdage at babyen får kose seg hos mamma, mens han må være hos noen andre. Dersom han ikke selv vil holde på med babyen, så kan dere like gjerne gi ham en morsom gave, og snakke om det morsomme han har gjort hos barnevakten.
Det er 2 år mellom mine. Vi hadde det lettvint, for lillesøster ble født hjemme om natten mens storebror sov. Dermed var jeg ikke borte fra ham, og det var selvsagt ikke noe besøk. Da storebror våknet den morgenen la vi lillesøster for seg selv på stuen. Han kikket på henne noen få sekunder, før han heller gikk for å åpne adventskalenderen sin. Så kikket han på henne noen sekunder til, før han ville ha frokost. Hun var lite interessant de første dagene, og han syntes overhode ikke at en ny baby var noe å lage noe nummer ut av. Noen små barn synes det er kjempespennende med baby, og bør få holde på med babyen. Andre legger nesten ikke merke til babyen, og bør få slippe at det blir et mas om å se på den fine lille tingesten.