Storesøsken og nytt familiemedlem

Perlehøna

Betatt av forumet
Når fikk de kommende storesøsknene vite at de skulle bli det? Jeg er såvidt over uke 14 nå, men har ikke tort si noe til ungene enda, sånn i tilfelle noe skulle gå galt. (De er bare 15 mnd og 3 år) Men jeg ser jo at veldig mange på samme terminforum har inkludert storesøsknene ganske tidlig. Når fikk din(e) vite det?

fortalte det etter ordinær ul
men hadde magen kommet før hadde jeg nok sagt det før[:)]

tidligere enn uke 14 [:)]

Sa det uke 9, Ronja var da rett over 4 år og fikk lov å sladre videre til besteforeldrene.

Sa det så tidlig, for alt jeg gjorde var å henge over doskåla og ligge i senga med migrene..

Sønnen min er snart 2 år og vi har jo spurt han om han har lyst til å bli storebror osv, men jeg tror ikke han forstår hva vi mener. Han bare ser litt forvirra ut fortsetter med sitt, så det går vel litt gradvis før han begynner å forstå hva som skal skje[;)]

Rundt uke 20 sa jeg det. 

Storesøster her var 12 år når jeg ble gravid, så hun fikk vite det etter at vi hadde ul uke 11[:)].

Jeg har fått ganske mage allerede...
Gutten er snart 5år...men vi har ikke sagt det sånn direkte enda...kun snakket om hvis mamma får baby i magen osv osv...
Vi sier det vel snart tenker jeg...[:)]

Storesøstra var den første som fikk vite det etter pappan, samme dag som jeg fant det ut!

Jeg fortalte det i uke 16.
Skulle egentlig vente til etter ultralyd, men så var barnehagen stengt den dagen jeg skulle på legekontroll.
Så da ble han med å fikk høre hjertelyd[:)]

Da jeg lå på sofen og holdt meg fast 5 uker i strekk, grønn i trynet, så MÅTTE vi si det.. De trodde jo jeg minst skulle DØ [&:]

Her er hun for liten til å skjønne noe av det.. Men hvis jeg hadde en 3 åring i hus, ville jeg vertfall venta til det ikke gjør noe at andre får vite det[:)] 3 åringer holder ikke sånne nyheter for seg selv[8D]

storesøster her var 10. 5 år den gang, og hun fikk vite det i uke 14

Snuppa var 7 år når hun fikk vite det. Da var vi 9 uker på vei. Klarte ikke skjule det for henne lengre og ivll eikke lyve hvis hun hadde spurt oss.
Derfor sa vi det heller :) Og hun holdt det som en hemmelig het helt vil vi sa i fra hun kunne si noe :)

ORIGINAL: A.Msinmamma

Storesøstra var den første som fikk vite det etter pappan, samme dag som jeg fant det ut!

sign, men hu var bare 10 måneder då da så hu forsto jo det akkurat ikkje [:)]

datteren min på 11år fekk vite det tidlig, siden hu ikke bor med meg og jeg ville si det face to face..
tuva var bare 7mnder når jeg ble gravid, så tror ikke hu forstod så mye[8D] hehe
men sa baby mye om magen min når jeg fekk kul... "har mamma baby i magen?" osv[:)]

Jeg var gravid, og da fikk jentene vite da jeg var 10 uker på vei. Men så mistet vi da jeg var 12 uker. Spesielt eldste tok det ganske tungt...

Når jeg ble gravid igjen ville vi vente lengst mulig.... Men vi var på badeland da jeg var 11 uker på vei. Når vi var på vei hjem, sier storesøster. "Mamma, jeg tror jeg vet hva hemmeligheten din er, du har baby i magen du". Jeg ble litt satt ut og spurte hvorfor hun trodde det. "Mamma, du har fått kjempe stor mage da" var svaret jeg fikk. Kunne jo ikke lyve for henne, men prøvde å få dem til å forstå at ting fortsatt kunne gå galt. Heldigvis gikk det bra denne gangen og jeg har termin om 6 dager:)

Så ikke alltid det er så enkelt å skjule det for barna selv om man vil...

Sa det etter en ul i uke 12 omtrent tror jeg. Han var da 3,5 år og forstod mye av dette. Da fortalte vi det til andre, og var redd noen skulle nevne noe til N før vi gjorde det. Så da fortalte vi det selv slik at han fikk høre det fra oss.

Jeg kommer til å vente en stund før jeg sier det tror jeg. Kommer litt ann på hvor godt det synes osv, men det er bare foreldrene mine og nære venner (bv[:-]) som vet at jeg er gravid.
Men har snakket med de om de ville hatt en lillebror eller lillesøster, og hvordan de tror det hadde vært osv da. Og dattern min er 4 år, hun sa. Jeg vil at du finner en lillesøster du kan ha i magen til hun er ferdig, da hadde vi vært to prinsesser her [:D][8D] Og minsten sa bare at han ville ha en jentebaby, for de trengte ikke en bror, for det var jo han [8D] Vet ikke helt om han forstår sånn kjempe mye av det, men det blir spennende å fortelle dem det [:)]

Jeg fortalte det etter ul i uke 10.
Og de fikk da lov å sladre videre til besteforeldrene.. og andre.
For oss var det viktig att barna fikk vite det før resten av familien..

Back
Topp