Storebror

Venterpåjulibaby⭐️

Betatt av forumet
Her er storebror 10 år når lillebror kommer. Jeg er selvfølgelig veldig spent på hvordan det vil bli for han å plutselig skulle dele mammaen sin med noen (pappaen til lillebror er ikke samme som storebror sin). Noen med erfaringer? Har dere kjøpt gave til storesøsken? Gode tips for å gjøre overgangen best mulig for alle parter? :) <3

Her blir det åtte og et halvt år mellom. Vi også funderer på en fin gave. Har tenkt kamera eller mobil, om vi virkelig skal kjøpe noe fint. Som han får godt brukt for også...
Ellers vil jeg også gjerne få tips [emoji18]

Blir 7 år imellom her. Veldig spent jeg også på hvordan det vil gå. Men foreløpig går det veldig bra. Han gleder seg veldig til lillesøster kommer. Han har ønsket seg marsvin lenge nå så vi skal kjøpe det når det nærmer seg. Da har han også noen å dulle og stelle med :)

Her blir det 21 mnd mellom, så jeg tror ikke gave kommer til å fungere, men vi tenker å ha besteforeldre mye på besøk og passe på at alle gir ham også oppmerksomhet. Vurderer å kjøpe inn litt smågaver så han kan få noe dersom noen har med gave til lillebror. Ellers har vi pleid å kjøpe storesøskengave når vi besøker storesøsken med gave til babyen :)

Her blir det 2 år i mellom - vi kommer nok til å kjøpe noe kjekt til han som han kan få når kommer på besøk på sykehuset. Om han og pappan drar på lekebutikken og han får velge ut eller om vi kjøper en gave på forhånd ser vi litt ann :)

Ellers kommer vi til ( eller er egentlig allerede begynt ned det) å gi beskjed til alle som kommer besøk at de må vere bevist og hilse på han og gi han oppmerksomhet først og passe på at babyen ikke blir prioritert først.
Tenker at vi også skal vere flink å gi han ekstra oppmerksomhet når babyen sover og kanskje at en av oss er med.

Jeg synes ikke det er nødvendig at storesøsken skal få gave med de som kommer på besøk, men at man kan tenke over hvordan man gir gaven/ oppmerksomheten rundt den. Kanskje kan storebror få opne? Det har jeg hørt om flere som har gjort med mye hell :)

Jeg var 2,5 år når jeg vart store søster, mamma skulle ha meg med på alt. Spurte alltid om jeg ville hjelpe til med det meste som hadde med lillesøster å gjøre. Jeg vart så lei at jeg pakket kofferten og skulle flytte til tanten min som også var nabo :p

Eldste er 7 når baby kommer, og minsten 22 mnd.

Kommer til å kjøpe en dukke til minsten, men eldste har bursdag 5 dager før termin, så får se om det er noe mer hun ønsker seg som hun ikke har fått til bursdagen, men blir ikke noe store greier:)

Ikke tenkt over å kjøpe noen gave og tenker vel kanskje det trengs mer til de som er mindre[emoji6]Min sønn er 9 år når tvillingene kommer til sommeren[emoji4]

Vi kjøpte en bitteliten gave til storesøster på 2,5 år når første lillebror kom til verden, som gave fra lillebror og hun hadde også med seg gave til lillebror fra henne.
Trenger ikke være noe stort, men storesøster syns det var veldig stas at babyen hadde tenkt på henne og kjøpt gave :)

Back
Topp