Storebror/ storesøster

Mammatortuga

Forelsket i forumet
Jeg har en sønn på 4 år som har snakket om å bli storebror nå i over 2 år.
Han har til og med begynt å grine før han legger seg. Fordi han har så lyst på baby.
Nå de siste mnd har han ikke snakket noe om det. Før her for 2 dager siden.
Så sier han.

Vi kommer aldri til å få noe baby vi mamma
Men vi har hverandre. ❤
Så hjerteskjærende.

Gleder meg så utrolig mye å fortelle det tik han. Og har lyst å si det HVER dag.
Men det går ikke enda.
Blir alt for lenge for han å vente stakkars.

Jeg har lyst å si det til alle rundt meg.
Men føler jeg må vente litt.
Min samboer er veldig på 12. Ukers regel.
Men jeg skal på jentetur i uke 10 så da må jeg fortelle det .

Når skal dere fortelle til de kommende storebror eller storesøster.
Når kan man fortelle det til 1 som er 4 år og kommer til å bli så glad at han sikkert begynner å grine.
Planen var å kanskje fortelle det i påsken.
Men det er jo ALT for lenge til.

Da har jeg jo alt fortalt det til alle "voksne" også skal han være den eneste som ikke vet om det.

Har lyst å si det i familie besøk på søndag jeg hehehe
Passer fint å fortelle til mormor på en morsdag.
Men tror jeg får nei fra samboer..
Æsjj.....

Skal på kick off med jobben på mandag... da kommer alle til å få misstanke..

❤❤ ååå jeg er så glad. ❤❤❤❤ og har lyst å dele med alle. Men må nok vente litt til.

Vi har ikke helt planlagt når vi sier det enda, men sier det når jeg ikke er så redd for at andre skal få vite det :P

Sønnen din kommer til å

En gledelig overraskelse med den nyheten :dance018
Her kommer jeg til å fortelle det etter ultralyd som er mellom uke 18-20. Skal på ultralyd i uke 12 så får se etter den eventuelt, men jo lengre jeg klarer og vente jo mindre vente tid blir det for hvertfal den minste. Så etter ordinær ville vært mest aktuelt :happy:

Er i samme båt som deg, bare at frøkna vår er 7:) hun har mast og grått i mange år og jeg har lyst til å si det til henne, men er så redd for å miste igjen så jeg kommer nok til å vente lenge med å fortelle det.. Hun kommer til å bli en liten mini mamma:love7

Sier det til storesøster i påsken rett før tanter og onkler får vite det, sa det før 12 uker sist (og ho fortalte det til hele barnehage dagen etter) men så mistet vi og det ble ekstra tungt med gratulasjoner å måtte forklare at vi var ikke gravide lenger.

Sier det etter etter passert 12+0. Han er 8 år. Virkelig elsker lillesøster æ, så veldig spent på reaksjonen om enda et lillesøsken:love017

Vi har så mange fellesgreier med familie fremover at jeg tror jeg må fortelle det. Vår lille er snart halvannet år, så han forstår jo ikke konseptet ennå, og klarer jo ikke å gjenfortelle noe uansett, så det er ikke store faren med det

Eldste på snart 9 vet det siden jeg ville forklare henne kvalmen, hun har sett meg dårlig i svangerskap før.

Mellomste på snart 4 tenkte jeg skulle få vite det etter oul, slik at vi vet kjønnet.

Minste får vel ikke helt skjønt det før babyen er her, hun er 1 1/2 år :)

Vi skal på familiehytte på fjellet om en uke og da oppdager hele familien min det. Kvalme og spying er ganske avslørende ;) Tenker si det til ungene før vi reiser opp, og la de fortelle det. Når vi er tilbake og de sikkert forteller hele verden er vi 9 uker på vei, og da får det bare bli sånn. Har vært så syk i tidligere svangerskap så har ikke hatt sjans til å holde på det til uke 12. Blir fryktelig gøy å se det til ungene, de har mast i to år :p de er snart fem og seks. Jeg er jo allerede nok kvalm til at de pusler rundt meg hele tiden og spør om jeg trenger hjelp. De har plukket opp ett og annet her og der og har på egenhånd konkludert at mamma har frø i magen som kan bli en baby hvis vi er heldige :hilarious::Heartred

Har helst tenkt å vente til etter uke 12, men gleder meg også så fælt til å fortelle det til dem! Men jeg vil at det skal være storesøsknene som forteller det til resten av storfamilien, så må minst vente til etter tidlig ultralyd, helst lenger :)

Back
Topp