Storebror/søster gave?!

Vet ikke :-)

Har kjøpt guttebabydukke og dukkevogn til kommende storesøster :) Hun er 2 år og 2 mnd :-)

Det får jeg ikke "lov" til her :p Mannen tar de nemlig med seg på lekebutikken på før/etter de har hilst på lillesøster/lillebror. Han gjorde det forrige gang og det var visst veldig viktig☺ Da hadde jeg en liten gave i bagen også, kan nok hende jeg fikser en liten ting nå og :p

Den kommende storesøsteren her blir 5 år på mars, og hun elsker å ta bilder så vi hadde egentlig planer om å kjøpe kamera til henne til jul. Vi klarte ikke å få tak i det vi skulle ha så hun fikk en liten gave på julaften så får hun kamera i storesøstergave

Den tanken har ikke slått meg egentlig enda. Han som blir storebror her fikk når lillesøsteren kom. Burde kanskje fikse det nå også, selv om de ikke blir helsøsken.

Nei. Syns ikke de trenger det. Men de skal gi gave til lillebror :) de skal gi en koseklut. Koseklut har de selv også. Den ene bruker sin enda, og blir 7 år nå i mars :) de synes selv at lillebror trenger en. De er opptatt av å gi, men har aldri snakket om at de selv skal få noe når han kommer. Ingen andre kommer til å gi de noe heller. Syns de skal lære seg at de ikke alltid får. Det samme kommer til å skje på bursdager, hverken de eller lillebror kommer til å få gave når en annen har bursdag.

Har veldig lyst men aner ikke hva..
Han fikk jo så mye fint til jul..
Blir kanskje litt i overkant..

Tja får se, må tygge litt på det

Nei, for jeg vet at de kommer til å få fra familie som kommer på besøk til babyen ;) men de har koseteppe begge to, så de skal få ta med koseteppe til babyen på sykehuset :)

Det får jeg ikke "lov" til her :p Mannen tar de nemlig med seg på lekebutikken på før/etter de har hilst på lillesøster/lillebror. Han gjorde det forrige gang og det var visst veldig viktig☺ Da hadde jeg en liten gave i bagen også, kan nok hende jeg fikser en liten ting nå og :p

Ikke en dum ide.... Høres ut som det kan være noe for min 7 åring :)

Ja må nok kjøpe noe men aner ikke hva ennå :-) Men kommer også til å si i fra til familie osv at hvis de kommer med noe til babyen så må de kjøpe en liten ting til henne også. Vil ikke hun skal føle seg utenfor. :-)

Ja, det skal de få. Det blir nok oppmerksomhet på babyen, og hun vil få mye. Så da er det viktig å gi de oppmerksomhet også.
Her er de 9 år, 6,5 år og nesten 3 år..

Last edited:
Ikke en dum ide.... Høres ut som det kan være noe for min 7 åring :)

Forrige gang ordnet de også gaver til meg og babyen på vei inn for å hilse på og;) Veldig greit å involvere de så mye som mulig tenker jeg. Også er det jo veldig stas å ha hemmeligheter for mamma da;)
Eldste her er 5 år nå, så nå er det nok enda mer stas ;)

Storesøster skal få gave ja. Men hakke PEILING på hva O.o

Tanken har ikke slått meg. Men kanskjek babyen må ha en liten gave til dem, så kan de gi babyen en gave.

Her skal hun også få gave, men aner heller ikke hva. Var jo just jul, pluss så hadde hun bursdag for under en uke siden... :rolleyes:
Kanskje et nytt DS-spill er noe. Lenge siden hun har fått det, pluss så har hun noe å finne på mens jeg steller baby. :p

Storesøster skal få gave, men usikker på hva hun skal få eller hvordan vi skal gjøre det.
Om vi skal kjøpe i forveien å ta med på sykehuset eller om pappaen skal ta henne med seg en liten tur på lekebutikken etter hun har vært å hilst på.
Hun selv har vært å kjøpt gave til babyen, som hun skal ha med på sykehuset. Hun har kjøpt koseklut, smokkeholder og en liten bamse

Han har bursdag rett før termin så får nok sin dose da. Og mormor kommer nedover litt før så han får masse kos og oppmerksomhet mens jeg er borte. Når vi vel kommer hjem så får vi vel bare sette oss selv til side ei stund og alltid sørge for at han får oppmerksomhet fra en av oss ved behov. Må innrømme jeg er litt spent, han er rimelig anti babysnakk, mage og alt som er babyrelatert :p

Back
Topp