Storebror med diaré...

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Er det noe spes jeg må/ ikke må gjøre ift babyen nå? Storebror har hatt fire bleier med løs avføring siden igår morges, og han kastet opp før han skulle legge seg igår kveld. Dårlig matlyst men ok form. Må holde ham hjemme fra bhg da, men jeg er jo da alene med ham og lillebror... Kan jeg gjøre noe spes for å skjerme lillebror...?

Annet enn å være veldig nøye med hygiene og helst sprite hendene er det ikke så mye du får gjort. Dersom du ammer får han jo i seg antistoffene du danner, så får håpe han ikke blir syk også.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Det eneste du kan gjøre er vel å være ekstra nøye med hygiene, og prøve å begrense nærkontakt mellom barna et par dager.

♡appen♡

For å unngå smitte til deg og baby må du vaske diare/ oppkast på bord, gulv og andre plasser med klor i vannet. Vask hendne hver gang du har skifta på storebror eller når du har håndtert spy.
Hold babyen unna storebror når han spyr iallefall, spy kan smitte via partikkler som kommer fra spystrålen ellers smitter det bare om du får spy/avføring i øyne, nese eller munn.
Storebror bør unngå melkeprodukter nå som han er syk i magen, blåbær kan være bra for han :) God bedring å håper dere andre slipper å bli syk :)

PS: håndsprit hjelper ingenting da sykdommen gutten har er noroVIRUS eller rotaVIRUS og antiBAC er uten funksjon der.

Jeg leste at babyer får antistoffer fra morkaken mot noroviruset. Og amming er bra! Og det å vaske hendene godt er det beste man kan gjøre for å unngå smitte.

Takk for tips:) Jeg vasker selvfølgelig hendene, litt i overkant nøye på det til vanlig også. Det gikk fint, merket ingenting på lillebror. Nå jobber vi mot forstoppelsen som etterfulgte diaréen. Ahhh, deilig med litt utfordringer i hverdagen...

Takk for tips:) Jeg vasker selvfølgelig hendene, litt i overkant nøye på det til vanlig også. Det gikk fint, merket ingenting på lillebror. Nå jobber vi mot forstoppelsen som etterfulgte diaréen. Ahhh, deilig med litt utfordringer i hverdagen...
Gi linfrø i yoghurten. De bude være oppkokt påforhånd slik at de blir litt glatt :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Gi linfrø i yoghurten. De bude være oppkokt påforhånd slik at de blir litt glatt :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Ja vi spiser en del linfrø (lurer det inn der jeg kan: grøt, yoghurt, müsli). Prøvde å kamuflere sviskedrikk som smoothie igår, det gikk sånn litt under midt på treet bra. Altså én slurk, deretter hat. Ga ham microlax igår ettermiddag, da kom det en god klump som tydeligvis har vært litt trøblete. Etter det var han en helt ny gutt. Glad og fornøyd! Det ble både linfrø og Biola ved frokostbordet idag og nå venter jeg spent på å høre om han har fått ut noe mer i bhg idag (at man skal klare å bli SÅ interessert i bæsj!:) )

Avføring sier mye, etter noen dager med diare kan det være at fordøyelsen må jobbe seg opp igjen. Så derfor begynn med lett fordøyelig mat. Prøvd å google å se etter mat som får fart på fordøyelsen? :)
Er bra det kom noe ut :D

Herre... Siden vi først er inne på bæsj... Igår kveld var det min tur:( Etter etpar dager med veldig mageknip fikk jeg ekstremt oppblåst mage igår kveld, og voldsom diaré som ikke vil gi seg. Raper også veldig mye. Satt på toalettet i to timer i natt og det var rett på do da jeg våknet idag igjen. Helt absurd følelse, det bare renner ut av meg! (UNNSKYLD detaljene men dette er den rareste opplevelsen ever) Ikke noe vondt, men jeg MÅ være i nærheten av do for ellers går det galt, og jeg er alene med to små barn idag! Krise:(

Sent from my iPhone using BV Forum

Herre... Siden vi først er inne på bæsj... Igår kveld var det min tur:( Etter etpar dager med veldig mageknip fikk jeg ekstremt oppblåst mage igår kveld, og voldsom diaré som ikke vil gi seg. Raper også veldig mye. Satt på toalettet i to timer i natt og det var rett på do da jeg våknet idag igjen. Helt absurd følelse, det bare renner ut av meg! (UNNSKYLD detaljene men dette er den rareste opplevelsen ever) Ikke noe vondt, men jeg MÅ være i nærheten av do for ellers går det galt, og jeg er alene med to små barn idag! Krise:(

Sent from my iPhone using BV Forum
God bedre kjære du! Håper det går skikkelig fort over!!

app'en

Back
Topp