Storebror har spørsmål om baby

Liali

Blir kjent med forumet
Dere som har barn fra før, hva har dere sagt til storesøsken om den nye babyen? Bølla mi er bare 5 år og full av "hvorfor?"-spørsmål, og han er superforvirra om dagen!! Han er veldig spent på om han blir storebror eller storesøster, hehehe :p og han synes det er litt teit at det blir en lillebror-eller-søster istedet for en storebror, for det er jo det han ønsker seg mest. Han har forstått at jeg og pappa har laget babyen, men da mener han fysisk laget/konstruert den, feks av Lego og plastelina, eller at det går an å kjøpe biter og deler på Babybutikken (som visstnok er en plass "på andre siden av byen" :p Vi viste han en video på YouTube om hvordan baby lå inni magen, og dagen etter var han overbevist om at det kom "blekkspruter" fra pappas mage og inn i min hver gang vi ga hverandre en kos, for det var nemlig sånn det skjedde når to mennesker var veldig glade i hverandre :-D:-D
 
Hahaha. Jenta mi fyller 4 på mandag så ho er heldigvis ikke begynt med ALLE spørsmålene enda :D
Det første spørsmålet var egentlig hvor ho skulle være når jeg måtte på sykehuset :p
 
Hehe, han har fått med seg at han skal få være hos bestemor når pappa og jeg må dra for å hente babyen på sykehuset, og det maser han konstant om, gleder seg masse! :p:-D
 
Min 3,5 åring går bare å venter på sommeren, for da åpner døren i magen min seg og da kommer babyen ut. Også lukker døren seg igjen. Og hun gleder seg til hun enten blir storesøster eller storebror til en lillebror ( har ikke vært på oul så vet ikke kjønn enda ) :p De er herlig de små kommende storesøskene.
 
Dere som har barn fra før, hva har dere sagt til storesøsken om den nye babyen? Bølla mi er bare 5 år og full av "hvorfor?"-spørsmål, og han er superforvirra om dagen!! Han er veldig spent på om han blir storebror eller storesøster, hehehe :p og han synes det er litt teit at det blir en lillebror-eller-søster istedet for en storebror, for det er jo det han ønsker seg mest. Han har forstått at jeg og pappa har laget babyen, men da mener han fysisk laget/konstruert den, feks av Lego og plastelina, eller at det går an å kjøpe biter og deler på Babybutikken (som visstnok er en plass "på andre siden av byen" :p Vi viste han en video på YouTube om hvordan baby lå inni magen, og dagen etter var han overbevist om at det kom "blekkspruter" fra pappas mage og inn i min hver gang vi ga hverandre en kos, for det var nemlig sånn det skjedde når to mennesker var veldig glade i hverandre :-D:-D
Føøøøøøøøøønni :D hahaha
 
Min er 2 år, og han skjønner nok ikke så mye:) men vi sier støtt og stadig at han skal bli storebror:)
 
Hehehehe, mi er altfor lite til å forstå noe. Men vi leser en bok om Polly som skal bli storesøster..
 
Haha nå lo jeg godt ! :D nei jeg har vel prøvd å si at han kommer t å skjønne d når han blir stor og at man må være en mamma og en pappa, og at stefar nå måtte hjelpe mamma å lage baby og at han da blir pappa t baby ;) mine er 3.5 og 5.5 år, de prøver å spørre mer, men jeg sier bare at den blir laga inni magen av kroppen min og viser bilder av framskritt uke for uke og forteller.. Får meg liksom ikke t å fortelle så mye annet ;p
 
Min er altfor liten ennå til å i det hele tatt forstå at han skal bli storebror så er lite med spørsmål her. Han er bare 13 måneder og vil være ca 18.5 måneder når den lille kommer. Mer spent på hvordan han tar det å få en liten til i huset selv om han har gått greit overens med andre babyer som er yngre enn han (gir dem kos osv)
 
Min på 2.5 år vet at det e en baby i magen min. Men tror ikke han skjønner det uansett. Av og til løfter han opp genseren min, tar meg på magen å spør om babyen e våken no. Pleier å si at babyen sover, siden det ikke går ann å kjenne spark enda. Gleder meg til han skal få kjenne spark :)
Han har endelig godtatt at pappaen ikke har en baby i magen, men han har selv minions i magen. Og de også sover :hilarious::hilarious:
 
Hahaha:p babybutikken!!:D
min på 3,5 skjønner ikke helt at vi må vente så lenge heller, og at babyen må være så lenge i magen. Og det eneste hun har spurt om så langt er, hvordan kommer egentlig babyen seg ut av magen? Tror det svaret var litt å fordøye:p blir nok mange spennende spørsmål etterhvert.
 
Haha! Mange herlige søsken! :-D Her er han nok blitt litt skuffet over at det ikke kommer ut en ferdig lekekamerat, tok litt tid før han skjønte at baby vil være baby ganske lenge, så han/hun kan ikke være med på sykkeltur eller leke med Lego helt ennå, hihi! Og jeg angrer såå på at jeg ikke fikk filmet uttrykket og reaksjonene hans når han kom hjem fra bhg og kunne fortelle meg at babyen skulle komme krypende UT AV TISSEN MIN! Ohlåård som jeg lo :-D:-D:p
 
Jenta mi er 8 og er mer på den hvor hun spør hvor stor babyen er nesten hver dag, om babyen kan høre henne og om hun får lov til å trille den. Hun spurte EN gang rett etter vi hadde avslørt nyheten om hvordan jeg fikk babyen i magen. Da sa jeg bare "men det vet du jo.." og da sa hun litt flau " har du og S tatt tiss mot tiss??". Ja, sa jeg da. Hun ble litt flau men smilte og sa "åhhh ja. Men da ble det jo baby da!". Jeg måtte flire :)
 
Jenta mi er 8 og er mer på den hvor hun spør hvor stor babyen er nesten hver dag, om babyen kan høre henne og om hun får lov til å trille den. Hun spurte EN gang rett etter vi hadde avslørt nyheten om hvordan jeg fikk babyen i magen. Da sa jeg bare "men det vet du jo.." og da sa hun litt flau " har du og S tatt tiss mot tiss??". Ja, sa jeg da. Hun ble litt flau men smilte og sa "åhhh ja. Men da ble det jo baby da!". Jeg måtte flire :)
 
Hehe, de er herlige! Har kommet noen spørsmål fra fireåringen her også, som for eksempel:

Hvordan kommer babyen ut?
Hvilken farge er det der inne?
Hva har hun på seg?
Tar du henne ut om natten?
Kan hun se oss gjennom navlen?
Kan jeg få se på når hun kommer ut?
 
5 åringen her ble veldig lettet da han fikk vite at jo, var STOREbror han skulle bli. Var nemlig veldig redd for å bli lillebror.
Også var han overbevist om at sambo blir pappaen hans når babyen blir født. Måtte ta en samtale om bonusforeldre da. Har ikke brukt ordet bonuspappa før til han.
 
De barna de barna. Her skal nyheten avsløres 18 februar. Om ikke 3 åringen avslører oss. Han var syk og måtte være med på ul. Da eier han hva som er på skjermen. Jordmoren sier en baby. Og han ser på meg og sier. Mamma. Det er en baby i magen din. Men hittil har han ikke sagt noe.
 
Jenta mi på 2,5 vet godt at det er en baby i magen. Hun mente vi kunne gå å hente lillesøster på butikken:p
 
Back
Topp