Storebror gråter sånn.. :-(

Mary Evelyn

Glad i forumet
Storebror(snart 2 år) har alltid vært enkel å legge i senga si om kveldene og stortrivdes i barnehagen. Nå er han helt motsatt. Han blir hysterisk når jeg går ut av soverommet, og vil ikke i barnehagen. Hylskreik da jeg forlot han i morrest.
Sist uke var han syk(hele uka) og ikke i barnehagen. Ellers har det vært litt farting i det siste, og bestemor har bodd hos oss i noen uker. Lurer på om det kan være alle forandringene som gjør han så utrygg? Han er blitt skikkelig mammadalt i det siste.
Eller kan det være en seinreaksjon på det å bli storebror?.. Han er bare snill mot lillebroren sin, men har flere ganger villet bære han bort fra meg og legge han på gulvet/gi han til bestemor slik at han selv kunne få en kos.

Syns det er forferdelig vanskelig.. Fikk helt vondt i meg idag da jeg forlot han og har mest lyst å hente han igjen.. I morra og fredag blir han hjemme.

Vi fant ut at ei i barselgruppa mi opplevde det på samme vis med sin toåring(som for øvrig går i samme bhg som min), og at det trolig er en konsekvens av at de forstår at vi er hjemme med lillebror mens de er i bhg eller noe à la det. Gutten min er skikkelig pappadalt også, og han har vært litt ute på reise, så det har nok også påvirket litt. Nå legger jeg mini før storebror(selv om jeg av og til må hente han igjen..), og storebror får mye kos på dagtid. Om det er det som funker vet vi jo ikke, men vi har i allefall i stor grad fått tilbake gutten vår slik han var før:-)

Har tenkt på gutten din etter innlegget, er jo ikke så greit å vite med de små, men godt å høre at han har det fint :)

Å, dette innlegget har jeg ikke sett..:( så godt å høre at det går bedre med ham! :)

* æpp'n *

Takk:-) Var litt bekymra ja. Han forandret seg liksom så brått. De sier det er fordi de er for små for å kunne uttrykke hva de føler - de får nærmest en lett depresjon. Mn nå er det bra igjen:-)

Back
Topp