store stygge løken

sjukesøster

Forumet er livet
Hei alle sammen [:)]
Berre lurte på nøke ang. løk. E det all løk dei små babymagane ikkje tåle eller kan ein ete t.d grasløk? det samme gjeld med kål, er det hodekål ein må halde seg unna eller all kål som kålerabistabbe, kinakål o.l?
syns matvarene en kan ha i seg begynne å skrumpe fryktelig inn [:(] spes. sidan vi har ein med kolikk så vil vi ikkje framprovosere noko enda meir smerte gjennom kosten.

Mener å ha lest at de faktisk liker hvitløk! Tror kålrabistappe er fy, det er jo litt sterkt... Lurer også på om kinakål går an, foreløbig holder jeg meg egentlig borte fra alt frukt og grønt, nesten [8|]

Jeg gikk på en smell med kålrabistappe med storebror. Han fikk skikkelig vondt i magen på kvelden da jeg hadde spist det til middag (pinnekjøtt blir liksom ikke det samme uten stappa).

kvitlæk er visy enten eller =) entn lika dei det, eller så blir dei dårlig av det.. Det er elles forskjellig frå baby til baby.. nokon babyer tåler alt ;)
men er kål-damilien og løk-familien, ja...

Har stilt samme spørsmålet her før[:D]

Eg har fonne ut av mi jente reagerer VELDIG på vanlig løk, men ikkje på grasløk og purreløk.. ho reagerer heller ikkje på løk i mindre mengder i matvarer som leverpostei, posesupper osv.

Hvitløk gjør at de dier mer energisk visstnok

Varierer veldig hva de små reagerer på, så en må bare prøve seg frem. I går lagde mannfolket kjøttpudding med hvit løk-sos.. Hadde pumpet meg på forhånd, så småen fikk pumpet melk frem til midnatt, og så MME i hele natt.. men i morges måtte jeg amme ham igjen.. og var redd han skulle bli påvirket av løken.. men han har vært ganske rolig i dag. Hvitløk reagerer han heller ikke på.

hvitløk og gressløk tåler snuppa her [:)]

og i går spiste jeg komle med en del kålerabi(kom ikke på det der og da) og hun har ikke hatt vondt i magen
eeeeelsker kålerabi stappe men må jo spise med måte..

har funnet ut at snuppa ikke tåler pølse,agurkmix,melk,løk,pizzabolle.. ja disse har jeg prøvd flere ganger for å se at det er akkurat de tingene og hun får skikkelig vondt [&o]

Ylva blir ekstremt dårlig av hvitløk.. Dårlig av all annen løk også, men det går bra med matvarer der det er pittelitt "fabrikk"-løk i..

Har ikke turt å spise hodekål heller.. Jeg lurer faktisk veldig på om Ylva reagerer på tyttebær, for det har jeg spist de siste dagene og hun har hatt veldig vondt på kveldene stakkar [&:]

Back
Topp