Store smerter i setet/halebeinet

Synne1233

Blir kjent med forumet
Hei dere,

Jeg er i uke 34 og har i en ukes tid hatt ekstremt store smerter i halebeinet (egentlig øverst i rumpesprekk). Det gjør vondt hele tiden, men å sitte lent bakover er uaktuelt. Det er ekstremt vondt og begrenser meg veldig. Jeg kjenner at musklene (tror iaf det er muskler) er veldig stramme på hver side av rumpesprekken helt øverst der sprekk går mot rygg.

Jeg har vært hos kiropraktor i går. Behandling jeg fikk (massasje) har enda ikke hatt mirakuløs effekt, men jobber med tennisball og varme selv og skal tilbake på tirsdag. Hun mente det satt muskulært og knyttet til bekkenlåsning. Skal også til lege på tirsdag fordi jeg ønsker å sjekke om det kan være noe annet, feks tvilling/sacralcyste.

Er det noen som har opplevd liknende? Jeg orker ikke tanken på å gå med dette over lengre tid / frem til fødsel. Gikk det over? Noe spesielt som hjalp? Jeg begynner å bli litt desperat

Har dessverre ingen spesielt gode råd annet enn at om du ikke føler du får noe spesielt ut av kiropraktor behandlingen, så anbefaler jeg det å søke opp en annen kiropraktor i området ditt som spesialiserer seg på gravidplager eller har erfaring med gravide som kan være bedre enn der du får hjelp nå.

Jeg har hatt det selv, men fikk 1 sinnsykt behandling med oppknekk, stabilisering og massasje hos kiropraktoren min og jeg ble frelst! Han her har så sykt godt rykte på seg i området og det rykte stemte. Han har rett og slett reddet meg!!! Jeg gikk fra å omtrent ikke klare å sitte eller gå, til å ikke ha noe smerter :D

Jeg har hatt bekkenlåsning i leddene bak. Smertene satt mer på siden av bekkenet, ca 2-5 cm fra midtlinjen bekken/ryggrad. Men har blitt veldig øm i musklene rundt, inklusive i rumpesprekken. Ellers har jeg samme erfaring som vil ha en baby til og støtter hennes forslag om å finne kiropraktor som har spesialisert seg på gravide.

Back
Topp