STORE søvnproblemer

Babylykke81

Glad i forumet
Flere som sliter med søvnen?

Det har jeg gjort helt siden jeg ble gravid. Har ca 2-4 timers søvn hver natt. Sover ingen ting på dagen. Så man kan jo si at jeg lever i en tåkesky. Glemmer fort, blir veldig fort sliten og orker ikke mas og kjas. Har mye hjertebank når jeg ligger på natten og det forstyrrer en god del.
I natt har jeg gått rundt.... vært våken over 24 timer nå...
Kjenner jeg blir veldig fortvila over det, for jeg blir helt utslitt.
Legen har ikke tatt det særlig alvorlig og sier bare at det går over, men nå har det vart i over 4 mnd, og det er ingen tegn til bedring. Skal til legen på onsdag, så da skal jeg ta det opp igjen.
Gyn har sendt henvisning til hjertespesialist pga hjertebanken, men jeg tror ikke jeg har noe feil med hjertet.

Noen som har slitt med det samme????
Skal kontakte akupunktør til uken. Håper det kan hjelpe.

Huff.. Skjønner godt at du blir sliten. Det å få for lite søvn er helt forferdelig!
Jeg hadde det slik de første mnd av mitt første svangerskap. Jeg gikk i tillegg ned 7 kg, og var så sliten at jeg var nesten apatisk.. Legen tok meg på alvor, og det ble tatt blodprøver av meg og testet for stoffskifte. Det viste seg at jeg hadde fått for høyt stoffskifte, og ble holdt et lite øye med resten av svangerskapet. Det roet seg heldigvis ned av seg selv bare en liten stund etter. Men det kom tilbake da snuppa var 2 mnd, å da var det virkelig ille.. Har ikke hatt det i de andre svangerskapene, men det virker som om at det er etter fødsel det virkelig slår inn.

Kom deg til legen å si at du vil sjekke at stoffskiftet er fint. Ingen feil i å få sjekket det :)Det å ha en feil med stoffskiftet er helt vanlig i dag, det er blitt en folkesykdom.
Håper du uansett finner ut av det selv om det ikke er det :)
Jeg plages veldig til tider med søvnforstyrrelser, hjertebank osv i svangerskapene mine. Det er jo en stor påkjenning for kroppen bare det :)
God bedring! :)

Stakkars, hvordan går det nå?

Jeg sliter med det samme ja, sover 3-4 timer helt fint,så er det bare tull resten av natten. Jeg ble jo nervevrak. Nå er jeg fullt sykemeldt og kan ta livet med ro, slappe av og hvile mens mannen er på jobb og ungen i barnehagen.

Men kjenner fortsatt jeg sliter med å engasjere meg i noe som helst. Men denne uka jeg har gått hjemme har gjort godt for meg og de her hjemme. 

Håper det går bedre med deg!!!!!! Det er ikke noe kjekt og gå sliten med mangel på søvn!!!

Takk for omtanken.
Er nok ingen bedringer her gitt. I dag har jeg vært oppe siden kl 05, da orket jeg ikke ligge lengre. Sov ca to timer fra jeg la meg i går kveld, og har vært våken siden. Jeg jobber 20% og deler det opp på 2 dager i uka. Kjenner at jeg ikke har sjans til å jobbe mer enn det, for jeg lever i ei boble. Glemmer, surrer og rører - og blir superfort sliten. Skal til legen i dag, så skal ta det opp med han igjen. Skulle så gjerne fått en løsning på det sånn at jeg kan være litt uthvilt før babyen kommer...
Så kjipt at du også har det sånn... Samtidig som det er greit å vite at flere er i samme båt... Hvis jeg finner Jon Blund skal jeg be han ta turen innom deg og, hehe... 

Nuttah skrev:
Huff.. Skjønner godt at du blir sliten. Det å få for lite søvn er helt forferdelig!
Jeg hadde det slik de første mnd av mitt første svangerskap. Jeg gikk i tillegg ned 7 kg, og var så sliten at jeg var nesten apatisk.. Legen tok meg på alvor, og det ble tatt blodprøver av meg og testet for stoffskifte. Det viste seg at jeg hadde fått for høyt stoffskifte, og ble holdt et lite øye med resten av svangerskapet. Det roet seg heldigvis ned av seg selv bare en liten stund etter. Men det kom tilbake da snuppa var 2 mnd, å da var det virkelig ille.. Har ikke hatt det i de andre svangerskapene, men det virker som om at det er etter fødsel det virkelig slår inn.

Kom deg til legen å si at du vil sjekke at stoffskiftet er fint. Ingen feil i å få sjekket det :)Det å ha en feil med stoffskiftet er helt vanlig i dag, det er blitt en folkesykdom.
Håper du uansett finner ut av det selv om det ikke er det :)
Jeg plages veldig til tider med søvnforstyrrelser, hjertebank osv i svangerskapene mine. Det er jo en stor påkjenning for kroppen bare det :)
God bedring! :)

De har sjekket stoffskiftet, men det var ingen ting feil der. Nå venter jeg bare på å få sjekket hjerte. Vet ikke om det er noe mer de kan sjekke, eller om det bare må gå sin gang....

Ja :( jeg sliter med søvn :( De siste ukene har jeg våknet mellom 4 og 5 og hatt masse hjertebank og angst. Har ligget litt i senga, drukket litt vann, surfet litt på nettet på iPaden.... Så har jeg sovnet til slutt igjen, men da er klokken kanskje 7 eller halv 8 og jeg må jo opp igjen med datteren min da. Men jeg pleier å sovne tidlig på kvelden, kanskje rundt 22"

Back
Topp