Store søsken

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Dere som har barn fra før er de interessert i magen, babyen som kommer og forbredelser?
Og de som er det får de være med å forbrede til den lille? :)

Jentungen på 2 år eg ganske interessert i baby, men hun er ikke med på all forbredelsene.
Vi har henne med når vi handler utstyr og slikt til baby og hun får være med å vaske og henge opp klærna, slike ting kun har vi henne med på. :-)

4-åringen er veldig interessert, han har store planer - hun kommer aldri til å gråte fordi det er han som skal passe på henne, hun skal sove sammen med han når hun blir redd osv. Han prater med magen og iflg han får han svar og ;)

Snart 7-åringen derimot - ikke spes interessert - han syns det er flaut at vi har "sexa" tre ganger - hehe.

Men jeg tror det er yngstemann som til syvende og sist kommer til å bli størst omveltning for - han er veldig mammagutt ❤️

4-åringen er veldig interessert, han har store planer - hun kommer aldri til å gråte fordi det er han som skal passe på henne, hun skal sove sammen med han når hun blir redd osv. Han prater med magen og iflg han får han svar og ;)

Snart 7-åringen derimot - ikke spes interessert - han syns det er flaut at vi har "sexa" tre ganger - hehe.

Men jeg tror det er yngstemann som til syvende og sist kommer til å bli størst omveltning for - han er veldig mammagutt ❤️
Høres litt ut som 4 åringen her så hun får også være med på det hun vil være med på av innkjøp, rydding og vask :)

Haha eldstemann skulle bare vist ;)

Høres litt ut som 4 åringen her så hun får også være med på det hun vil være med på av innkjøp, rydding og vask :)

Haha eldstemann skulle bare vist ;)

De er veldig søte i den alderen må jeg si :)

Ja, haha, han skulle bare visst ;)

De eldste får delta der de selv ønsker (7 og 9 år). De gleder seg til babyen kommer, men er minimal interesse sånn utenom.
2-åringen er litt mer ivrig. Kommer stadig bort og koser og kysser magen. Får også delta når og hvis han ønsker.
1-åringen stakkar, hun er vel ganske uvitende om at det kommer en "konkurrent";)

Bonusdattera her på 6 år gleder seg masse :) Snakker masse om hvor mye hun skal hjelpe til når babyen kommer og hun har vært med å sortert klær til lillesøster :) Er nok veldig spesielt for henne for hun skal få lillesøster hos pappa og hos mamma med 2 måneders mellomrom! Hun snakker til magen og bruker navnet til lillesøster når hun snakker om henne :) Hun kommer til å bli en helt super storesøster <3

Bonusdattera her på 6 år gleder seg masse :) Snakker masse om hvor mye hun skal hjelpe til når babyen kommer og hun har vært med å sortert klær til lillesøster :) Er nok veldig spesielt for henne for hun skal få lillesøster hos pappa og hos mamma med 2 måneders mellomrom! Hun snakker til magen og bruker navnet til lillesøster når hun snakker om henne :) Hun kommer til å bli en helt super storesøster <3
Vet hun om det kommer en lillesøster eller lillebror hos sin mor da?

Godt hun gleder seg :)

4-åringen er skikkelig interessert :) Hun har funnet på et eget navn til babyen og er helt sikker på at det er ei jente (vi vet ikke kjønnet). Hun var med på en legetime og fikk holde doppleren. I butikker finner hun forslag til hva vi kan kjøpe til babyen. Hun forteller alle som gidder høre på at mamma har baby i magen.

2-åringen virker temmelig uinteressert.

4-åringen er skikkelig interessert :) Hun har funnet på et eget navn til babyen og er helt sikker på at det er ei jente (vi vet ikke kjønnet). Hun var med på en legetime og fikk holde doppleren. I butikker finner hun forslag til hva vi kan kjøpe til babyen. Hun forteller alle som gidder høre på at mamma har baby i magen.

2-åringen virker temmelig uinteressert.
Snuppa her forteller gjerne alle hun møter at mamma har en baby i magen og han skal hete Malek ;)

Også det å finne alt mulig han må ha i butikken ja ;)

Storebror på 6,5 år er veldig interessert! Spør ofte hvor stor babyen er og venter VELDIG på oktober! :P
Hjelper til med å vaske, sortere og brette klær. Han har også handlet en liten gave til lillesøster<3 Han kom også hjem her om dagen med noen leker han hadde kjøpt etter å ha vært på loppemarked med bestemor :) Koser med magen og er rett og slett bare herlig :D

Her er barna på 6 og 7,5 veldig interresert. Veldig gøy å kikke på babyappen, hvor stort barnet har blitt osv. Ellers har vi vel ikke begynt forberedelsene boe særlig enda. De klapper veldig på magen pg kusser den osv...de gleder seg, men de har ikke peiling på hvor mye tid h*n vil ta fra dem;)

Min på 2 er veldig opptatt av å kysse magen samt ber meg ta opp genseren (slik magen viser) om det er noe lillebroren skal se☺️

"Sexa" :P haha, så artig uttrykk

Storebror på 3,5 er temmelig uinteressert. Er mest interessert i magen på "tull og tøys".
For eksempel så fant han på i sommer at han når mamma har baby i magen har han "morbror i magen" (svensk for onkel). Hvis jeg sier "mamma har fått så stor mage" da sier han "æ har å stooooor mage!" Å løfter på t-shirten og puter ut med magen sin "æ har morbror inni her" ;)
Prøvd en gang når lillesøster slo volter inni magen at han skulle få kjenne, men han har ikke ro å holde hånden stille i 2 sekunder en gang :P
Vi skal vel gå i butikken en dag å kjøpe noe til henne som han får velge ut, men vi tar det etter neste UL så får vi trippel-sjekke kjønnet før vi kjøper noe ;)

Jupp, fikk vite det for to uker siden :) Lillesøster der også ;)
Ja, men kommer til å bli litt av en forandring for henne!
Ja kommer til å være søstre overalt, og ingen steder hun egentlig får slappe av uten en baby.

Men det kommer sikkert til å gå bra så lenge hun får bestemme hvor delaktig hun er i begge hjem :)

Storebror på 8 gleder seg stort, og er veldig opptatt av både mitt og lillebror i magens ve og vell. Snakker til magen og gir alltid nattaklem :) veldig koselig. Han har blitt veldig involvert, og vært med på å blant annet velge ut vogn etc.

Back
Topp