Store planer for permisjonstiden?

Gunnhjørdis

Flørter med forumet
Har dere noe spesielt dere har tenkt å gjøre i løpet av permisjonen?

Flytte, bygge, pusse opp, reise eller andre ting?

Vi har tenkt å benytte sjansen til å ta ferie når vi har lyst (i motsetning til vanlig, når jeg er låst til skoleferiene), og samtidig tenker vi å kanskje gifte oss i utlandet for å "slippe unna" alt styret som forventes hvis vi skal gjøre det på den vanlige måten her hjemme.

Forrige permisjon hadde vi akkurat flyttet inn i ny leilighet, og hadde store planer om å pusse opp barnerom, kjøkken og gang. Det viste seg å være lettere tenkt enn gjort... Barnerommet ble riktignok tatt de siste tre ukene av pappapermen. Gangen fikk en hurtig-makeover med nytt gulv samtidig, mens kjøkkenet fortsatt har 70-tallsinnredning. Hadde vært fint å bytte ut ja, men ganske lave ambisjoner denne gangen. ;)

Hva med dere andre? Store eller små planer?

Lite planer, egentlig. Kanskje ta en ekstra tur sørover til min familie, ellers blir året likt som alle andre. :)

Sent from my HTC Desire C using BV Forum

Vi har nettopp kjøpt nytt hus, og det MÅ og skal pusses opp:) Håper bare vi klarer å være like produktive som jeg håper;)

Har ikke lagt noen planer, tiden gikk så fort med førstemann og den går nok enda raskere nå med to :)

Planen er å ha minst mulig planer og bruke tiden på å kose meg og stresse ned tempoet litt. Har gått ganske jevnt de siste åra med full jobb, mye overtid og hester som har tatt all fritiden... Nå blir det jo endel omprioriteringer så minst mulig planer blir bra :)

Vi skal flytte til nytt hus når lillemor er ca 1 mnd så det er den eneste planen. Ellers vil jeg bare kooooose meg med henne og ha minst mulig planer :)

Ser du har en fra før, så du vet nok at det ikke er bare ferie den permisjonen... Hehe.. Jeg har absolutt ingen andre planer enn å "overleve" permisjonstiden, og skulle jeg komme på plussiden så blir den prioritert til ettåringen eller mannen:-) I mitt hode kan det være lurt å ikke ha for store ambisjoner utover babyen som kommer. Men vi har nok to ganske ulike erfaringer med nr en du og jeg:-)

Har planer om å starte opp en åpen barnehage en dag i uka for å komme meg ut og møte andre i samme situasjon.. Slet med barseldepresjon sist, og vil ikke oppleve det igjen.. Også skal jeg endelig få laget album av alle de digitale bildene våre.. Ellers skal jeg bare trille tur og lese bøker og slappe av sammen med babyen:)

Åh det høres herlig ut å ta helt fri med babyen :) hos oss blir det far som tar permisjon, mens jeg fortsetter studiene... Hans planer er å innstallere lysbrytere og varmestyring som kan styres fra mobilen, mens mine planer er å få grodd hage og gardsrom innimellom alt. Skal sies at jeg tar studie hjemmefra så vi blir i praksis hjemmeværende begge to :) satser på å ta livet med ro og nyte babytilværelsen!

Har ingen store planer i grunn. Det kommer veldig an på hvordan babyen er. Håper å ha sønnen litt kortere dager i barnehagen i blant og litt fri for å finne på ting sammen.
Skal prøve å være flink til å trimme når jeg er i permisjon, gå turer med vogna etc. Har flere gravide venninner med termin i jan/feb så regner med at det blir noen trivelige besøk i løpet av året. Har også et gammelt hus som skal pussess opp litt etter litt, så blir vel å pusle litt med det også.

Back
Topp