Store mengder gulp/oppkast

pusemjau

Gift med forumet
Himmelbarn
Junilykke 2020 ♡
Marshmallows 2022
Skuddårsspirene 2024
Babyen min gulper opp morsmelk i store mengder av og til. Dette har skjedd ca 7 ganger, hun er nå 2,5 uker. Syntes dette er ekkelt og hun gir uttrykk for at det er ubehagelig selv. Kommer noen ganger gjennom nesen også.
Er det flere her som har opplevd det?
Det er ikke alltid hun får opp rapen så lett, kan det være noe med det?

Veldig kjent.

Si ifra til hs sånn at dere kan følge litt mer med på vekten. Ofte ser det mer ut enn hva det er. Men greit å være sikker på at barnet legger på seg.

Videre etter hvert måltid hold baby oppreist i 30min uansett om det kommer rap eller ikke.

Det er flere grunner til gulping. Ene at lukkemekanismen fra magesekken ikke er moden.

Så har du stramt tungebånd, matallergi (melk) og reflux som jeg kjenner til og som er verdt å sjekke nærmere.

Veldig kjent.

Si ifra til hs sånn at dere kan følge litt mer med på vekten. Ofte ser det mer ut enn hva det er. Men greit å være sikker på at barnet legger på seg.

Videre etter hvert måltid hold baby oppreist i 30min uansett om det kommer rap eller ikke.

Det er flere grunner til gulping. Ene at lukkemekanismen fra magesekken ikke er moden.

Så har du stramt tungebånd, matallergi (melk) og reflux som jeg kjenner til og som er verdt å sjekke nærmere.
Tusen takk for råd:)
Hun har lagt på seg godt nå de to veiingene som har vært.
Får ta det opp med helsesøster om det skulle bli verre.

Helt normalt. Noen gulper mer enn andre. Har tre barn og alle har gulpet gjennom både munn og nese. Nr 3 sprut gulpet. Hun var som en vulkan, men la fremdeles på seg.

Babyen min gulper opp morsmelk i store mengder av og til. Dette har skjedd ca 7 ganger, hun er nå 2,5 uker. Syntes dette er ekkelt og hun gir uttrykk for at det er ubehagelig selv. Kommer noen ganger gjennom nesen også.
Er det flere her som har opplevd det?
Det er ikke alltid hun får opp rapen så lett, kan det være noe med det?

Jepp, spott on her også, var helt slik du beskrev det og det ble gjerne verst når hun ikke fikk opp rapen.

her opplevde vi en stor forbedring fra 5-6 mnd, og sluttet helt å gulpe ved 16 mnd alderen ca.

men snakk gjerne med hs om det også:-)

Back
Topp