Store i vekst og klær 146- over

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Jeg har en 7 åring som bruker 140 i klær og lurer på hvor dere kjøper klær når barnet skal opp i 146/150. Er flere barnebutikker som stopper på 140.. og så synes han at klær vi kjøper er kjedelige.. mangler motiv... Det har andre i klassen.

Cubus pleier i alle fall ha noe minecraft-motiv i større størrelser.
Hm har vel også noe.

Men ellers, kan f.eks plain klær med strykemerker være et alternativ? Eller få tak i kuttet vinyl til å stryke på..?

Jeg har ikke handlet på barnebutikker siden de var små, og knapt da, handlet mye på hm, cubus og kapp ahl, og der går barnestørrelsene lenger opp, stort sett opp til 170, dog litt andre motiver på de større størrelsene

Vi har i alle fall noe med div motiver på helt opp i 170 i hus

Har ikke kjøpt klær i barnebutikker siden barna var babyer, og selv da var det ikke der jeg pleide å handle.
Butikker som har barne- og voksenavdelinger pleier å ha klær i barnestørrelse opp til størrelse 170.
Om det så er Gant eller HM

Cubus pleier i alle fall ha noe minecraft-motiv i større størrelser.
Hm har vel også noe.

Men ellers, kan f.eks plain klær med strykemerker være et alternativ? Eller få tak i kuttet vinyl til å stryke på..?
Går selvfølgelig å ha noe motiv med vinyl, men min erfaring er at de etter en liten stund blir veldig slitt og ikke noe stas

Gutten min bruker samme str, han er 8.
Vi handler en del på Name It og KappAhl, også finner vi litt på både HM og Lindex. Men det faller ikke like ofte i smak.
Ellers bruker vi mye Marmar, Jack and Jones Jr, Levis og Hummel og det er nok det det går mest i.
Kjøper også litt fra Adidas og Nike.

Null problem å finne klær i 140 146/152 kjedebutikkene går opp til 170, og det gjør veldig mange andre barnemerker også.

Gutten min bruker samme str, han er 8.
Vi handler en del på Name It og KappAhl, også finner vi litt på både HM og Lindex. Men det faller ikke like ofte i smak.
Ellers bruker vi mye Marmar, Jack and Jones Jr, Levis og Hummel og det er nok det det går mest i.
Kjøper også litt fra Adidas og Nike.

Null problem å finne klær i 140 146/152 kjedebutikkene går opp til 170, og det gjør veldig mange andre barnemerker også.
Kan det være at trådstarter mener at klærne han liker slutter på 140? Hvis jeg husker riktig så er neste avdeling i klesbutikkene 146-170, og da får du en helt annen type plagg. Mer tenåring og dermed kanskje kjedelig for en 7-åring?

Jeg hadde litt samne problematikken da min yngste gutt skulle opp på 128 allerede som 4-åring. Da fikk han ikke lengre samme type motiver og myke kanter på f.eks. buksene. I tillegg stoppet NameIt softshelldressene med mønster på 116. 128 og opp var kun ensfarget. Jeg spurte i butikken hvorfor de ikke hadde mønstret i 128, og fikk da til svar at de som kom med mønster solgte veldig dårlig fra 128 og opp.

Har en på 8 som bruker 158 i klær.
Hovedsakelig HM, Cubas, Kappahl og Spar Kjøp som har fine motiver. Men klart, hun ønsker seg enkelte av de klærne som de andre går med, men det går ikke..

Kan det være at trådstarter mener at klærne han liker slutter på 140? Hvis jeg husker riktig så er neste avdeling i klesbutikkene 146-170, og da får du en helt annen type plagg. Mer tenåring og dermed kanskje kjedelig for en 7-åring?

Jeg hadde litt samne problematikken da min yngste gutt skulle opp på 128 allerede som 4-åring. Da fikk han ikke lengre samme type motiver og myke kanter på f.eks. buksene. I tillegg stoppet NameIt softshelldressene med mønster på 116. 128 og opp var kun ensfarget. Jeg spurte i butikken hvorfor de ikke hadde mønstret i 128, og fikk da til svar at de som kom med mønster solgte veldig dårlig fra 128 og opp.
Det er godt mulig det altså. Ungene liker ho forskjellige ting. Her går det mest i Minecraft, PlayStation ol. Og det er det hvertfall null problem å finne i ungdomsavdeling på feks HM, og der begynner klærne 140, mens avdelingen under slutter på 140.
Min begynte med 98 når han var 1,5 år og måtte da opp på barn og ikke babyavdelingen, så opplevde det litt da, men samtidig hadde jeg aldri hatt noe problem med å finne klær, bare blitt i litt andre butikker.

Har en 6 åring som bruker 140-146. Han foretrekker ofte ensfargede topper, finner somregel klær til han på kappahl, cubus, hm. Han går selv mot klærne i hans str og bryr seg ikke så mye om mønstrene som er på klær i mindre str som gjerne passer klassekameratene.

Verre for storebror på 7.5 som er liten og spinkel, og bruker 128-134. Han synes klærne i str 128 blir for barnslige, så blir mye ensfargede til han også

Har en på 8 som bruker 158 i klær.
Hovedsakelig HM, Cubas, Kappahl og Spar Kjøp som har fine motiver. Men klart, hun ønsker seg enkelte av de klærne som de andre går med, men det går ikke..
Hvordan er kvaliteten på plagg fra Spar kjøp?

Hvordan er kvaliteten på plagg fra Spar kjøp?
Sparkjøp har etter vår mening overraskende god kvalitet på en del klær. Guttungen har mye t-skjorter og joggedresser derfra og de har holdt bra. Men smått i str, så prøv på. Vi har minst en str opp og på noen plagg også to.

Sparkjøp har etter vår mening overraskende god kvalitet på en del klær. Guttungen har mye t-skjorter og joggedresser derfra og de har holdt bra. Men smått i str, så prøv på. Vi har minst en str opp og på noen plagg også to.
Takk

Det er nok ikke det billigste alternativet, men det er mange stoff med mønster å få kjøpt, og så finnes det folk som syr på bestilling. Da får man den størrelsen man vil :) Går kanskje an å få sydd et eller to antrekk sånn om dere finner stoff som faller i smak?

Det er nok ikke det billigste alternativet, men det er mange stoff med mønster å få kjøpt, og så finnes det folk som syr på bestilling. Da får man den størrelsen man vil :) Går kanskje an å få sydd et eller to antrekk sånn om dere finner stoff som faller i smak?
Sy kunne jeg gjort selv, men kan ikke sy opp en hel garderobe. Det er greit å ha litt på lur. Men jeg har vært på tanken om å sy noen gensere og bukser, men kommer liksom ikke i gang. Fant billige bukser på Sparkjøp til 100 kr stk da

Back
Topp