Store barn og uvennskap

En tråd i 'Livet med barn fra 5 år og oppover' startet av Trebarnsmor_i_nord, 23 Jun 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Trebarnsmor<3 Flørter med forumet

Hvor går grensa for at dere tar opp ting med andre foreldre, av ting som barnet deres har gjort/sagt?

F.eks. om et barn har skrevet til ditt barn ting som «er du helt klin idiot?», eller tenker dere det er en bagatell, og at det er noe man ikke trenger å bry seg om?

Det har vært en del utfordringer med ei i klassen til min datter, hvor de begge har gjort ting mot hverandre som de ikke bør. Det siste året har jeg inntrykk av at det meste kommer fra det andre barnet. Utfordringen er at mora til det barnet blir rasende når noe er gjort mot hennes barn, men reagerer såvidt om hennes barn har gjort noe. Jeg krever alltid at mitt barn skal be om unnskyldning når noe har hendt osv, men det kommer aldri noen unnskyldning fra det barnet til mitt barn.
    Dette barnet la ut noe stygt om mitt barn på sosiale medier (som jeg ikke fatter hvorfor denne 9-åringen får lov å bruke). Jeg synes det er veldig alvorlig, men forstår at barn ikke skjønner alvoret i å gjøre noe sånn. barnets mor forsvarte da datteren med at det var fordi min datter hadde sagt at de aldri kom til å bli venner igjen. Dette hadde da min datter sagt som respons på løgner og at hun hadde blitt holdt utenfor, hvor hun da hadde blitt såret og lei seg. Jeg skrev ikke noe om grunnen til at mitt barn hadde sagt dette, da jeg følte det ble for dumt å begynne å skylde på hverandres barn, og jeg syntes uansett at det å si masse stygt om en person på et sted hvor alle kunne se det, ikke kunne forsvares på noen måte..

Nå har altså dette barnet sendt noen stygge meldinger til mitt barn, og jeg har snakket med min datter om at hun bare bør heve seg over det og la være å svare. Tar dere opp alt av slike ting med de andre foreldrene, eller lar dere en del passere? Jeg tenker egentlig at det ikke har noen hensikt å ta det opp med den aktuelle forelderen..

2. Mor2barn Gift med forumet Sommerfuglene

Er enig med deg, 9 åringer har ingenting på sosiale medier å gjera. Om mor leika struts, så er det leit, for det vil slå tilbake på dattera når hun blir eldre. Ei som er 9 år veit nok kva som er rett og galt men i dette tilfellet så slipper hun visst unna pga mor. Korleis dette kan løses, er eg ikkje sikker på.

3. Wachita Elsker forumet Maiblomstene 2017 Sensommerbarna 2019

Vis sms'ene til lærer/rektor. Du kommer ingen vei med mor, og siden dette er noen i klassen hadde jeg involvert skolen.

• Enig Enig x 6
  4. Eliz92 Forumet er livet Marsboere 2020 Marsmellows-15 Februarhjertene2017 Februarlykke 2015 Februarbarna 2020 Januar 2017

Om mor ikke kan ta ansvar så kontakt lærer så de kan ta det opp i undervisningen!

5. Kengu Forumet er livet VIP

Jeg hadde ikke involvert skolen om dette skjer utenfor skoletid
    I tilfeller hvor foreldre ikke fungerer så fpr kengubarnet beskjed om å bare overse

6. My heart Guest

Enig. Skolen kan ikke gjøre noe med det som skjer på fritiden. Men skolen kan ha tema nettvett på skolen for elevene også på foreldremøte. Men det blir generelt, de kan ikke gå inn i enkeltsaker.

Bare be barnet ditt overse det eller slette vedkommende. Når mor ikke fungerer må en bare det

7. smiley :) Glad i forumet Septemberbarna 2019 Assistert-jentene

Når jeg leser "blitt holdt utenfor" tolker jeg det som om det har skjedd ting på skolen også.

Da hadde jeg involverte læreren og sosiallæreren. Barn må opplæres i å løse konflikter og når det går såpass langt at mobbingen starter å skje på sosiale media, er mitt inntrykk at man har sittet for lenge på gjerdet i håp om at ting skal forbedres.

Vi som voksne hadde aldri likt eller akseptert å dra på en arbeidsplass der vi daglig ble mobbet. Slik må vi også tenke om barna. Tenk å sende barnet sitt til skolen hver morgen når barnet vet det kommer til å få servert noe fra mobberen :(

Del denne siden