Stord sjukehus

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 53 49 10 70
Nettside: https://helse-fonna.no/avdelinger/fode-og-barsel-stord
Adresse: Tysevegen 64, 5416 Stord (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har to fødestuer og tre barselrom med 2 senger på hvert rom.
Vi har også fire familierom. Familierommet har to senger, eget bad og stelleplass for barnet. Liggetiden ved bruk av familierom er satt til maks to døgn. Ved bruk av familierom må man betale døgnpris for ledsageren. Barn er gratis. Døgnpris for ledsager er 350,- (inkl. frokost)
Visittider: Visittid: 16.30-17.30 Pappavisitt: 18.00-20.00 Hviletid: 13.00-15.00. Vi tar ikke i mot besøk i hviletiden. Av omsyn til mor og barn tillater vi fire besøkende om gangen.

Gjennomsnittlig liggetid: 2-3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken legges i barnesengene.

Parkering: Fri parkering på sykehusets parkeringsplass.
Antall fødsler i året ca 500.

Nyttige telefonnummer:
Gynekologisk: 53 49 10 68
Innleggingstelefon: 53 49 10 70 / 53 49 10 71
 
Last edited by a moderator:
Er en stund siden men fødte en stor prinsesse her i 2004 og sjølv om fødsel var lang så følte eg meg godt i varetatt og masse hyggelige jordmødre.
 
fødte her i 2001. Har hørt at de har et godt rykte på seg. Min erfaring var nok desverre blandet. Jeg var ung og alenemor, og traff på en del dårlige holdninger som gjorde oppholdet utrivelig. Men fødselen var jeg veldig fornøyd med, og de aller fleste som jobbet der var veldig trivelig og imøtekommende :D
 
Fødte her i 2008. Da hadde eg ein vanskelig fødsel og mista mye blod. Fikk ingen hjelp og følte meg dårlig ivaretatt. Var ung og hadde bf med. Og når dei kom med papir der han skulle signere var dei veldig på at han kun måtte om han ville og var sikker. Følte meg så teit. Vi var forlovet før eg blei gravid og vi var sikker på hvem faren var. ( typisk du er ung holding) eg blei sent heim ette 3 dager(etter eget ønske og eg viste ikkje bedre) og blei sendt inn i ambulanse dagen etter. Etter legen hadde kommt hjem til meg. Blei tatt godt i mot på akutt avd. Men pga nylig fødsel sendte dei meg ned dit igjenn. Og der skulle eg få blodøverføring. Men da var det kun en dame på jobb og ho svarte at eg fikk vente. For ho orka ikkje og styre med det alene. (Var ingen styr egentlig)

Men i 2012 hadde er ein lett fødsel og ei fantastisk jordmor. Ho kunne eg sendt ein bukett ettepå. Håper ho er på jobb neste gang og :) der var ikkje til og sammenligne en gang. Og eg følte meg veldig trygg og ivaretatt. Og ho lytta til mine behov og spørte om "lov" før undersøkelse osv :)
 
Telefon: 53 49 10 70
Nettside: http://helse-fonna.no/omoss/avdelinger/fode-stord/Sider/fodeavdelinga.aspx
Adresse: Tysevegen 64, 5416 Stord (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Stord.jpg


Barseltilbud og visittider:
Vi har to fødestuer og tre barselrom med 2 senger på hvert rom.
Vi har også fire familierom. Familierommet har to senger, eget bad og stelleplass for barnet. Liggetiden ved bruk av familierom er satt til maks to døgn. Ved bruk av familierom må man betale døgnpris for ledsageren. Barn er gratis. Døgnpris for ledsager er 350,- (inkl. frokost)
Visittider: Visittid: 16.30-17.30 Pappavisitt: 18.00-20.00 Hviletid: 13.00-15.00. Vi tar ikke i mot besøk i hviletiden. Av omsyn til mor og barn tillater vi fire besøkende om gangen.

Gjennomsnittlig liggetid: 2-3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken legges i barnesengene.

Parkering: Fri parkering på sykehusets parkeringsplass.
Antall fødsler i året ca 500.

Nyttige telefonnummer:
Gynekologisk: 53 49 10 68
Innleggingstelefon: 53 49 10 70 / 53 49 10 71
Oppdatering må til, parkering er ikke lenger gratis, har ikke vært det på noen år nå.. :) Men masse parkeringsplasser da :p
 
Stord sykehus har en flott fødeavdeling. Fødte gutten min der for 9 år siden og ble veldig godt tatt imot og tatt vare på :happy: Flotte ansatte der og en god og trygg plass å føde barne sitt :happy:
 
Planlagt KS på Stord ved sete/fotleie. noen som har hatt det? Og vet når de pleier å planlegge det til? 1 uke før termin? 2 uker før?
 
Ser ingen har skrevet noe her på en stund!
Jeg fødte her august 2018, og følte meg så godt tatt i mot, og ikke minst ivaretatt. Det var min første fødsel og jeg hadde tillegg fødselsangst. Jeg og min mann var 20 år på tidspunktet, og alt var veldig nytt. Jordmoren var inne med oss fra jeg kom inn på fødestuen og til lille jenta var ute. Hun var rolig og passet på at jeg følte meg trygg. Han som satte epiduralen var også veldig flink, og jeg kjente INGENTING! Vi hadde familierom i 5 dager så dro vi hjem Så lenge det ikke er flere som ønsker familierom enn hvor mange det er, så får du bli lengre
 
Ser ingen har skrevet noe her på en stund!
Jeg fødte her august 2018, og følte meg så godt tatt i mot, og ikke minst ivaretatt. Det var min første fødsel og jeg hadde tillegg fødselsangst. Jeg og min mann var 20 år på tidspunktet, og alt var veldig nytt. Jordmoren var inne med oss fra jeg kom inn på fødestuen og til lille jenta var ute. Hun var rolig og passet på at jeg følte meg trygg. Han som satte epiduralen var også veldig flink, og jeg kjente INGENTING! Vi hadde familierom i 5 dager så dro vi hjem Så lenge det ikke er flere som ønsker familierom enn hvor mange det er, så får du bli lengre
Enig! Jeg fødte på Stord i desember 2018. Opplevde også fødselen som helt fantastisk med jordmor tilstede under hele forløpet og vi fikk fantastisk god oppfølgning før, under og etter fødsel og familierom så lenge vi ønsket. Vi var der til sammen i 3 dager, men hadde nok blitt en dag til hadde det ikke vært for at det var julaften og vi gjerne ville ha denne kvelden hjemme som familie :Heartred Merka heller ikke noe til at de satte epiduralen. Og jeg hadde en helt suveren dansk jordmor som var helt rå på ulike stillinger for å få barnet lenger ned i kanalen. :wav
Det blir Stord neste gang også, selv om KK er mye nærmere!
 
Enig! Jeg fødte på Stord i desember 2018. Opplevde også fødselen som helt fantastisk med jordmor tilstede under hele forløpet og vi fikk fantastisk god oppfølgning før, under og etter fødsel og familierom så lenge vi ønsket. Vi var der til sammen i 3 dager, men hadde nok blitt en dag til hadde det ikke vært for at det var julaften og vi gjerne ville ha denne kvelden hjemme som familie :Heartred Merka heller ikke noe til at de satte epiduralen. Og jeg hadde en helt suveren dansk jordmor som var helt rå på ulike stillinger for å få barnet lenger ned i kanalen. :wav
Det blir Stord neste gang også, selv om KK er mye nærmere!


Vi kjører også til Stord ovenfor KK, bor på Sotra, men jeg kniper heller igjen og kjører til Stord! Hadde også dansk jordmor!! Som også var rå på fødestillinger, så kanskje vi hadde samme jordmor også da☺️ Uansett så er Stord plassen jeg skal føde neste gang også!☺️
 
Vi kjører også til Stord ovenfor KK, bor på Sotra, men jeg kniper heller igjen og kjører til Stord! Hadde også dansk jordmor!! Som også var rå på fødestillinger, så kanskje vi hadde samme jordmor også da☺️ Uansett så er Stord plassen jeg skal føde neste gang også!☺️
Så gøy! Vår het Marie Schnack. Søkte ho faktisk opp her forleden, og fant ut at ho er tilbake i Danmark nå, hvor ho jobber som jordmor. Hun driver i tillegg "Din Aktive Jordemoder". Du finner henne på instagram og egen nettside :) Hadde i tillegg ei som het Hege (som jeg dessverre ikke husker etternavnet på) som også var helt fantastisk :Heartred

Vi bor på Os, så er kortere vei for oss, men hadde tatt turen selv om jeg så hadde bodd på tuppen av Sotra! En av fordelene med Stord er jo at man uansett får komme inn mye tidligere i fødselen også. Så da kan man ta seg tid til å reise langt (om man ikke har de kjappeste fødslene) :happy: Vi kom inn tidlig, og de var usikre på om det egentlig hadde stoppa opp, men da laga til rom til oss og vi fikk bli der over natta så vi skulle slippe å reise hjem og vi kunne se det an i løpet av natta. DET hadde ikke skjedd på KK!
 
Fødte første barnet vårt på Stord sjukehus 23.02.2021. Det var under pandemien og vi var veldig takknemlige for at Stord gjorde sitt ytterste for at fedre skulle få være med under hele oppholdet. Det eneste var at vi kunne ikke forlate fødeavdelinga eller gå ut i friluft etter at vi var kommet inn. Stort sett var vi bare på rommet.
Vi ble fraktet i ambulansebåt som møtte oss på kaia en 15 minutters kjøretur fra der vi bodde og deretter ambulanse opp til sykehuset. Pga. lockdown kunne vi teknisk sett ikke slippe inn før vi var i aktiv fødsel dvs. 4 cm åpning, men følgejordmora mi (fra helsesenteret i Rosendal) tok en sjefsavgjørelse og sjansen på at jeg var såpass. Sikkert basert på tid mellom riene.
Vi hadde jordmorstudent og jordmor med oss under hele fødselen som passet godt på oss begge. De hadde fått masse info om våre ønsker for fødselen av Rosendaljordmora mi så vi fikk det akkurat som vi ønsket selv om vi hadde glemt fødebrevet.
Vi fikk familierom etter fødselen og fikk bli der i 3-4 døgn (ser det står at liggetid på fam. rom er 2 døgn, men vårt tilfelle hadde kanskje med pågang og/eller pandemien å gjøre?) ettersom melkeproduksjonen min ikke kom i gang og den lille prinsen vår gikk ned masse i vekt og måtte få erstatning.
Alle som vi var i kontakt takt med under oppholdet var vennlige, imøtekommende og hjelpsomme. Jordmorstudenten vår var helt super og kom inn til oss etter fødsel for å takke for at hun fikk være med og dele opplevelsen med oss. Treffer du henne er du i gode hender.
Hadde gjerne født på Stord sjukehus igjen!
 
Back
Topp