Stor seng

Maisen

Elsker forumet
jentene i juni13
Jada vet jeg er tidlig ut med dette spørsmålet, men når bytter de til stor seng?

Skal de fysisk vokse ut av grindsengen eller begynner de å klatre ut av den? Er de nærmere to år når de er klare eller kan man ønske seg det til jul allerede?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
 
Aner ikke :-D

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Vi byttet ved 2 årsalder på storebror. Veldig inviduelt når barna er klar for det:)

Mange må gjøre det tidligere fordi ungen finner en teknikk på å klatre over. Så da er sprinkler poengsløs ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Vi bytta til stor seng like før storebror fylte 3 år. Greit å være lengst mulig i sprinkelsenga så lenge de ikke klatrer over.. Da han bytta seng starta nattevandringen..så skulle gjerne gått tilbake til sprinkelsenga:p
 
Eldste var nesten to år og mellomste var halvannet ca. Men det var vokseseng da. Eldste gikk over til stor seng når han var 3,5 og mellomste var fire. :) så du kan fint ønske deg det til jul hvis du vil det. :) det må jo dere finne ut av hva som passer.
 
Vi byttet til større seng (junior str 70x140) da eldstemann var litt over 2 år. Han klarte ikke å klatre ut, men vi ventet baby nr 2 og da var det greit å bytte før babyen overtok så han ikke følte at han ble fratatt sengen. Denne gangen vil jeg vente litt lenger (selv om det aldri var et problem med nattevandring her i huset, det har skjedd kun to ganger noen sinne!). Jeg bytter selvfølgelig over dersom hun klarer eller viser tegn til å ville klatre på sengen. Vi har en stor seng fra Ikea, str 90x200 cm, men den kjøper vi sengehest til. Forhåpentligvis holder hun seg i sprinkelseng 1-1,5 år til hvertfall, men vi får se. Se an barnet og for all del bytt hvis du tror han/hun klarer å komme seg over, for da kan de falle langt. Så heller bedre at de kommer tuslende istedet for å slå seg ;)
 
Vi byttet når eldste var 1,5 år. Da klatret hun over senga selv om den sto på det nederste hakket. Hun var og er spinnvill.
Mellomste klatret aldri over. Tror hun fikk ny seng i 2-3 års alderen.
 
Vi skal kjøpe juniorseng i sommer. :)


Tobarnsmamma i januar 2015<3
 
Storesøster fikk stor seng til 3årsdagen...var egentlig meningen at hun skulle få ny seng i god tid før lillebror kom (mellom 2 og 2 1/2 år) slik at han kunne ta over hennes gamle, men hun ville rett og slett ikke :) var veldig glad i senga si ;-) Men hun klatra aldri ut så da kunne hun bare bruke den...vet om flere som har måttet bytte fordi barnet klatret ut (og dermed falt ned fra toppen av senga) hver natt :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg tar det som det kommer. Ingenting ble som jeg planla tidligere så nå lar jeg bare ring skje når hun er klar:D

♡Malin♡14.06.2013♡
 
Back
Topp