stor seng

squakky

Elsker forumet
Det har sikkert vært diskutert flere ganger før, men jeg har jo vært fraværende en stund.. Så da lurer jeg på om noen av ungene har fått stor seng, og hvordan går det?
Eventuelt når planlegger dere å skaffe stor seng?

-OG! vordan hviler småungene for tiden?

Min har ikke fått stor seng enda, og jeg tror ikke at han kommer til å få det på en stund enda heller.. Har i utgangspunktet tenkt at han fortsatt skal ha sprinkelseng når mini i magen kommer og, hvis ikke vi plutselig finner ut av noe annet ;) 

Ang. hvil på dagen (regner med det var det du mente) så sover han ute i vogn fra ca 2-3 timer fra ca kl 12. :)

Tjo, tja, han kommer nok til å sove i sprinkelseng en tid fremover. Jeg føler ikke at det haster med å skifte til stor seng enda. Ang. dupp ila dagen sover han 2 timer i bhg og hjemme det samme eller gjerne litt lenger. Han kan fint sove 3 timer.

Ok, for jeg tenkte at babyen som kommer i mai skulle overta sprinkelsenga da. Men idag så klarte ha  å klatre utav sprinkelsenga.. Heldigvis var jeg der.. Men syns det er litt tidlig med stor seng.. Han kommer jo aldri til å legge seg!

Han hviler ca en time i bhg, men som regel 2 hjemme i helgene. Men idag nekter han å hvile.. Helt til nå.. Og det er litt sent syns jeg..

Vi vurderte det, men har foreløbig slått det fra oss. Men vil nok vurdere det på nytt den dagen han begynner å klatre ut av sengen, ja, hehe.

Tror eldstemann var rundt 2 da jeg byttet. I begynnelsen gikk han ut av sengen hele tiden, da mener jeg HELE tiden. Bar han inn igjen rundt 30 ganger første kvelden. Andre kvelden var vi nede i 23 før han gav opp, og sånn avtok det gradvis til han innså at det ikke nyttet å stå opp igjen. Tar vel en ukes tid eller to, hehe. Men det er verdt det å ta opp kampen :)

Urk, gruer meg til det der altså!! Frister ikke mye. Men kanskje like greit å få det unnagjort før lillebrøster kommer til verden og holder meg oppe døgnet rundt..

Hun sover fortsatt i sprinkelsenga. Har ikke noe behov for å bytte den. Dessuten er senga så fin at jeg vil ikke gi slipp på den:)

Ang soving på dagen så gjør snuppa det som passe seg.  Noen dager sover hun, andre dager ikke. Og noen dager sover hun tidlig, andre sent :) Lite rutiner her ;)

Malin skal få ny seng på nyåret, da skal straks baby overta sprinkelsengen. Ellers sover hun 1 time i bhg, kuttet ned litt for hun var så styrete på kveld. Heldigvis sovner hun med ein gang nå da

Othilie sover fortsatt i sprinkelsenga.. men for noen uker siden begynte hu å klatre ut a senga! hadde hu ute i stua her ca 30 gangerpr kveld :p men så begynte vi å følge med på babycal'n.. har sånn med skjerm på.. og hveeeeeer gang hu var på vei ut a senga løp jeg inn å la hu ned. hu blei driiiiiiiit forbanna :P men det funka egentlig, for hu klatrer ikke ut nå om dagen, for da veit hu at muttern kommer å ødelegger alt :P hahaha.. så vi skal se ann litt.. hvis hu begynner igjen så bytter vi til vanlig seng! hu hadde en veldig fin teknikk.. slang liksom bare beinet ovet og heiste seg ned til gulvet.. men etter 30 ganger blei hu overtrøtt og sliten. og da bare slang hu seg rundt :P ikke fullt så kontrolert da nei :P

Snuppa skal få seg ny seng før jul, må bare komme oss på IKEA først.
Hun klatrer aldri ut etter at hun har lagt seg for kvelden, men om morgenen er det veldig gøy å klatre.Tror det skal bli stas med stor seng, sånn at hun kan invitere storebror på overnatting hos seg. Er veldig stas å få sover sammen for tiden. Da er de sååå søte der de ligger og holder rundt hverandre.*sukk*

har ikke tenkt å bytte ut sprinkelsenga enda. Vi ser det an når hun (forhåpentligvis) blir storesøster i juni. Kanskje blir det stor seng da eller like etter. Babyen kommer til å sove i vugge den første tida.

Soving: sover fra kl 12, som regel rundt 2 timer

Nope, her i gården har mine to eldste hatt sprinkelseng til de var 3 år......skjønner ikke vitsen med å bytte før dem skjønner at man faktisk ikke skal gå ut av senga. Det styret gidder ikke jeg! Hehe! Men, så har ingen av mine klatra ut av sprinkelsenga heller, da......

Back
Topp