Stor seng til barn

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Vår eldste er vel en 1,55 høy og har en 1,7 seng.

Mannen holder på å rydde på kjøkkenet og jeg kommer inn og sier at jeg har tenkt litt..
Det er ikke lenge til eldste trenger en ny seng i full lengde, men kanskje vi skal kjøpe en på 200*120 og ikke en på 200*90 slik at når han blir stor og kommer på besøk med kjæreste så er det plass til de begge der.

Først høres det ut som om han er ved å sette noe i halsen, og så bryter han ut i latter og ber meg fortelle det til gutten (som absolutt IKKE er klar for slikt kjæreste-prat)

Hva hadde dere gått for, en bredde på 90 eller 120 cm?

Jeg hadde ikke kjøpt seng for å få plass til kjæresten, men hvis det er plass på rommet er jeg fan av gode senger med nok plass. Så jeg ville gått for 120cm

Kommer an på plassen på rommet.. Eldste her fikk meg seng når ho var 13år. Mens guttungen som nå er 13år har bare 90 seng, ville blitt veldig dårlig plass på rommet hans med 120.. [emoji6]

Jeg hadde seng på 160 på et lite rom. Jeg hadde kjøpt 120 dersom det er plass.

Planen vår er at eldste får vår seng. Den er 150x200. Da er det enkelt med overnattingsbesøk også. Tenker på venninner og slikt også.

Jeg kjøpte meg selv en dobbelseng på 150x200 som 15 åring. Ikke for å ha kjæreste på besøk. Men fordi jeg også ville ha den med videre når jeg en gang flytta.

Våre har hoppet over juniorseng og derved fått full lengde når de var ca fire. Og ikke akkurat tenkt kjæreste-overnatting....

De har vanlig enkeltseng. Vel. Eldste sin ser ut som en brannbil og har skuff under som kan dras ut som ekstra seng. Han er visst ikke moden for å bytte den enda...
Mellomste har halvhøy seng for å ha litt plass under, lite rom.

Og hvor stor plass trenger kjærester? Da jeg og mannen ble sammen bodde vi på hybelhus hvor sengene nettopp for å ikke legge opp til overnatting var 70 cm brede. Vi bodde i praksis sammen et halvt år før vi flyttet sammen. Altså i en 70 cm bred seng. Det var litt i trangeste laget, begge kunne ikke ligge på ryggen... 90 cm hadde gått fint :-)

Helt klart 120 om dere har plass[emoji2] mye mer behagelig!

Hvis det er plass til det ville jeg kjøpt 120-seng :)

Her hopper de rett fra sprinkelsenga til stor seng. Min eldste på 4.5 år har ne 90*200 seng med skuffer under. Det holder også for kjærester. Jeg fikk 90*200 seng når jeg var 16 og ikke noe problem å ligge flere der. Jeg og min mann har delt den senga. Har brukt den som gjeste seng før vi fikk barn og gjestene greide da å gjøre ting i den senga( enkelte ting får man ikke usett når folk gjør sånt oppe med ett hull i gulvet uten luke, Så rett opp på senga fra kjøkkenet og vi rydda ikke etter en fest på kvelden igjen)

Synes det er en god idé med 120!

Back
Topp