M-40445537
Første møte med forumet
Var på tidlig ultralyd 13.mars, da var det antydet nakkefold på 3,2mm i uke 13+2. Det var vanskelig å få skikkelig mål da babyen i magen ikke var så veldig samarbeidsvillig. Fikk tilbud om Nipt som kom tilbake som normal. Men på den ekstra ultralyden etter Nipt resultatet i uke 15+2 ble nakkefolden målt til 5,8 og den hadde blitt mye større. Var veldig synlig på ultralyden. To overleger som var inne for å se, de fant ikke noe annet galt med anatomien men de tilbydde oss å ta fostervannsprøve. De nevnte at det var grense på 6mm på nakkefold i uke 16, og siden jeg ikke var så langt på vei enda ønsket de å utrede mer.
Googlet meg frem på engelsk at dersom nakkefolden er over 6mm i uke 16 er det 40% sannsynlighet på at noe er alvorlig galt med fosteret.
Vi vil gjerne vite om det er noe og tok fostervannsprøve i dag. Prøvesvar kommer forhåpentligvis fredag før påske, om ikke må jeg vente til etter påske. Stålsetter meg på en lang ventetid, men prøver å ikke tenke at det er noe galt før man faktisk har fått et svar.
Lurer på om det er noen med erfaring med det samme? Både gode og dårlige..
Googlet meg frem på engelsk at dersom nakkefolden er over 6mm i uke 16 er det 40% sannsynlighet på at noe er alvorlig galt med fosteret.
Vi vil gjerne vite om det er noe og tok fostervannsprøve i dag. Prøvesvar kommer forhåpentligvis fredag før påske, om ikke må jeg vente til etter påske. Stålsetter meg på en lang ventetid, men prøver å ikke tenke at det er noe galt før man faktisk har fått et svar.
Lurer på om det er noen med erfaring med det samme? Både gode og dårlige..