Stor melkeproduksjon...

Bomchicka

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Desemberskatter 2016
Novemberfnuggene 2023
Flere som "sliter" med dette? Synes ikke det er noe artig å amme lillegutt om dagene da det er så mye melk at han setter i halsen, svelger luft, blir urolig, brekker seg.. :( Når det er slik dytter han som regel fra seg brystet etter en liten stund, 5-10 min kanskje. Når det ikke er slik koser han seg med brystet lenge og sovner gjerne der..
Det ser ikke ut til å hjelpe at jeg håndmelker 20-30 ml før han skal spise heller. Håndmelker meg også et par ganger om dagen utenom måltider, da lillegutt gjerne sover i 3 gode timer av gangen.
Jeg er litt rådløs her :(

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har det sånn på en pupp, setter oppsamler på det mens jeg ammer på det andre og får ut 60ml. Du kan også ta kontakt med helsestasjon for å høre om de har et donasjonsprogram slik at du kan få lånt en pumpe og gi mm til nyfødtavdelinger :)

Sent from my LT26i using Tapatalk

Har du sett tråden om å redusere overproduksjon? Det var lenke til ammehjelpen.no og en artikkel om en metode for å redusere overproduksjon.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg har det sånn på en pupp, setter oppsamler på det mens jeg ammer på det andre og får ut 60ml. Du kan også ta kontakt med helsestasjon for å høre om de har et donasjonsprogram slik at du kan få lånt en pumpe og gi mm til nyfødtavdelinger :)

Sent from my LT26i using Tapatalk
Jeg har pumpe selv.. Men har ikke brukt den noe ennå da det kan være med på å stimulere til mer produksjon. Derfor håndmelker jeg..

Sjekk på ammehjelpen.no, det skal stå noe om for mye melk der.

Du har ikke pumpe? Jeg tror jeg ville fått ut mer enn 20-30 ml, tror ikke det er nok til at det hjelper. Nå er det jo slik at jo mer du pumper jo mer melk får du. Men det kan jo hende det bedrer seg etterhvert, mange sliter med overproduksjon i begynnelsen, men så stabiliserer det seg etterhvert. Dersom du pumper og slik øker produksjonen ytterligere en periode så stabiliserer det seg etterhvert som baby spiser mer og du dermed trenger å pumpe mindre etterhvert. Jeg ville heller hatt masse melk i fryseren enn de problemene du beskriver og kanskje tette melkeganger og betennelse etterhvert.

Mener å huske det anbefales å pumpe brystene helt tomme først og så sprengen. Tror jeg. Sjekk ammehjelpen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har du sett tråden om å redusere overproduksjon? Det var lenke til ammehjelpen.no og en artikkel om en metode for å redusere overproduksjon.

Har sett den nå. Synes det hørtes litt tungvindt ut, men samtidig ikke :p Kanskje jeg må prøve den da.. Typisk at svigers kommer på besøk i dag og skal være til over helga, og jeg må styre med pumping, amming og tømming.. :p

Sjekk på ammehjelpen.no, det skal stå noe om for mye melk der.

Du har ikke pumpe? Jeg tror jeg ville fått ut mer enn 20-30 ml, tror ikke det er nok til at det hjelper. Nå er det jo slik at jo mer du pumper jo mer melk får du. Men det kan jo hende det bedrer seg etterhvert, mange sliter med overproduksjon i begynnelsen, men så stabiliserer det seg etterhvert. Dersom du pumper og slik øker produksjonen ytterligere en periode så stabiliserer det seg etterhvert som baby spiser mer og du dermed trenger å pumpe mindre etterhvert. Jeg ville heller hatt masse melk i fryseren enn de problemene du beskriver og kanskje tette melkeganger og betennelse etterhvert.

Jo jeg har manuell pumpe, men har ikke brukt den til nå pga at det stimulerer til mer produksjon..

Har sett den nå. Synes det hørtes litt tungvindt ut, men samtidig ikke :p Kanskje jeg må prøve den da.. Typisk at svigers kommer på besøk i dag og skal være til over helga, og jeg må styre med pumping, amming og tømming.. :p

Jeg driver på med det nå. Ikke stress i det hele tatt :-) Pumpet tomt i går og driver nå med intervallamming. Går veldig greit og opplever nesten ikke at hun setter melk feil og ikke koser seg. Virker roligere når hun ammer. Det er absolutt verdt forsøket :-)

Jeg prøver den metoden nå, ettersom lille-snuppa holder på å kveles av all den melka som spruter inn i munnen hennes. Før brukte jeg melkeoppsamlere, men de ble så fort full, så jeg begynte å pumpe det andre brystet mens jeg ammet fra det ene. Nå pumper jeg helt tomt om morgenen og lar henne amme etterpå. Dette har fungert helt ypperlig for oss. Hun får ikke lenger brekninger eller må hoste opp melk under amming. Jeg har heller ikke melkespreng på samme måte lenger heller.

Jeg prøver den metoden nå, ettersom lille-snuppa holder på å kveles av all den melka som spruter inn i munnen hennes. Før brukte jeg melkeoppsamlere, men de ble så fort full, så jeg begynte å pumpe det andre brystet mens jeg ammet fra det ene. Nå pumper jeg helt tomt om morgenen og lar henne amme etterpå. Dette har fungert helt ypperlig for oss. Hun får ikke lenger brekninger eller må hoste opp melk under amming. Jeg har heller ikke melkespreng på samme måte lenger heller.

Pumper du tomt hver morgen?

Kan jo passe flott at de kan ta babyen og avlaste deg litt når du skal drive å pumpe ;)

Back
Topp