Stor forskjell på brystene!

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Det er så frustrerende. :/ Babyen er fem dager gammel og jeg har passet på å la han suge på begge. Nå har endelig den verste sprengen gitt seg, men bare i det høyre brystet! Det venstre er fortsatt sykt ømt, fullt og brystvorten er så vondt. Han får jo så dårlig tak. Har prøvd å håndmelke først, men det hjelper bare bittelitt. Så legger jeg han til, og han suger helt ok, men han virker litt frustrert innimellom. Føler jeg heller ikke får tømt det ordentlig, men det er kanskje fordi det føles så sprengt ut etter amming også.

Er dette vanlig?
Noen som har tips?

Sånn var det for meg også. Pumpet meg et par ganger og masserte brystet mens jeg dusjet i varmt vann og så løsnet det til slutt ;)

Jeg har hatt et bryst som var større enn det andre, bare bittelitt, før jeg fikk barn. Det er større forskjell nå. Ingen tvil om at en var større enn den andre under ammingen. Mer melk også, men ikke sånn håpløsspreng.

Dog, din er bare 5 dager gammel, det går seg til etterhvert altså. Det er jo såvist melka er kommet igang enda, gi det noen dager, ei uke, så har mye forandrert seg

Pump litt i mellomtiden, massere i dusjen etc, så går det seg til, la babyen fortsatt spise fra begge sider, men trenger ikke være begge pr måltid, mine drakk aldri mer enn en pupp pr måltid egentlig.

Takk for svar. :)
Hehe, det hjalp visst å lage denne tråden for idag har brystet blitt bedre. Håndmelket for harde livet idag morges. :P Fortsatt ømmere enn det andre, men bedre. ;) Han får også bedre tak.

Back
Topp