Stor baby?

Tessa

Forumet er livet
Hjelp! Jeg var på ABC i dag, til første kontrollen der, og da jordmor skulle ta symfyse/fundusmålene, stusset hun og målte enda en gang. Hun må ha målt helt rart, for jeg havnet visst utenfor kurven....? Hun fikk en annen til å sjekke, men hun bare kjente på babyen, brukte ikke målebånd, og det er visst ihvertfall en STOR unge jeg bærer på! Jeg skal tilbake til ny kontroll allerede om en uke, og hvis hun som skal ta målene da, får det samme, blir jeg sendt på ny ultralyd.
Så jeg begynner å lure litt nå, hvor stor denne ungen min egentlig er. Har vært såvidt over normalen hele tida, men ikke i så stor grad.

hmm..det var nå rart..kanskje du har to små i magen uten å vite om det?
De kan gjemme seg bra bort på ultralyd

Jeg var også til ekstra ul i mitt første svangerskap. Da viste det at jeg hadde en litt stor gutt i magen. Og han kom ut 4910 g stor og 53 lang. Jeg lå også over kurven. Denne gangen ligger jeg også over kurven og var på 3D Ul idag. Der sa de at han var ca 2300g nå og ville være rundt 4200 - 4300g ved fødsel.
Klem

Jeg ligger under...ikke moro det heller. Får heldigvis god oppfølging både av jordmor og leger på sukehuset[:)] Det viktigste er jo uansett at barnet er friskt,- det være seg lite eller stort![:D]

Jeg har ligget over normalen hele svangerskapet, og da jeg var på 3d ul så gjorte målene til junior det samme.
Jeg har mye fostervann også da.

Back
Topp