Stor baby

Fru M

Betatt av forumet
andre som har fått store barn tidligere ? Vil det bli et stort barn denne gang også ? Fikk en gutt i 2013 på 4800g. Ble keisersnitt pga lite fremgang i fødsel. Her så lyst å føde normalt. Andre som er i samme situasjon ?

De har alltid påstått at jeg har store barn, men mine søsken og jeg og min mor og hennes søsken var alle samme størrelsen. Så for oss er 4 kilo + ikke stort, men normalt. Sistemann ble satt i gang 3 uker før termin pga tomt for fostervann. Mine 3 var

4220, 54, 37 gutt
4130, 51, 34 jente
3725, 50, 37 gutt

Det jeg slet mest med var hodeomkretsen på 37 cm, men alle ble født naturlig. De prøvde seg på keisersnitt med nr 1, men jeg fikk en time til på å prøve meg, og klarte da å få fremgang av ren stahet tror jeg... :)

Blir helt ærlig litt irritert på legene som påstår alt over 3600 er for mye. Enkelte ting bør ikke regnes som gj.snitt. Men fikk du sjekket størrelsen på bekkenet ditt?

Forventer 4 + baby denne gangen også, men jente, så mindre hode enn guttene. Ble styrtfødsel med nr 2 og 3, så forventer det nå også. Selv er jeg bare 165 cm & 63 kilo, så ikke akkurat svær selv, men klarer fint å føde de "store" babyene mine.

De har alltid påstått at jeg har store barn, men mine søsken og jeg og min mor og hennes søsken var alle samme størrelsen. Så for oss er 4 kilo + ikke stort, men normalt. Sistemann ble satt i gang 3 uker før termin pga tomt for fostervann. Mine 3 var

4220, 54, 37 gutt
4130, 51, 34 jente
3725, 50, 37 gutt

Det jeg slet mest med var hodeomkretsen på 37 cm, men alle ble født naturlig. De prøvde seg på keisersnitt med nr 1, men jeg fikk en time til på å prøve meg, og klarte da å få fremgang av ren stahet tror jeg... :)

Blir helt ærlig litt irritert på legene som påstår alt over 3600 er for mye. Enkelte ting bør ikke regnes som gj.snitt. Men fikk du sjekket størrelsen på bekkenet ditt?

Forventer 4 + baby denne gangen også, men jente, så mindre hode enn guttene. Ble styrtfødsel med nr 2 og 3, så forventer det nå også. Selv er jeg bare 165 cm & 63 kilo, så ikke akkurat svær selv, men klarer fint å føde de "store" babyene mine.
Nei har ikke fått målt bekkenet. Fødselslegen jeg hadde sist sa jeg burde få sjekket det men er ikke blitt gjort. Sa også jeg burde få bedre oppfølging denne gang, men hva menes med det ?
Da er set kanskje håp for meg også da :p

Nei har ikke fått målt bekkenet. Fødselslegen jeg hadde sist sa jeg burde få sjekket det men er ikke blitt gjort. Sa også jeg burde få bedre oppfølging denne gang, men hva menes med det ?
Da er set kanskje håp for meg også da :p

Oppfølging, som i å måle baby og regne seg frem til forventet fødselsvekt. Alternativt setter de deg i gang 2 uker før termin om de tror den blir "for stor". Ta det opp med jordmor og be henne om hjelp til henvisning for å få sjekket bekken og størrelsen på lille. ;)

Jeg har fått 3 store barn.
1.mann 4396 gr og 37 cm i hode
2.mann 4300 gr og 37 cm i hode
3.mann 4630 gr og 37 cm i hode.

Jeg har født alle vaginalt. I min familie får vi store barn. Min far var over 5 kg. Farmor fødte vaginalt. Meg og mine søsken var 4,6, 4,9 og 5,2. Mor fødte alle vaginalt.

Skal på vektkontroll i uke 32. Mest pga min egen vekt, som jeg tror at de tror er grunnen til de store barna. Men både mor og farmor er /var slanke, og mine barn er jo "små" iforhold

Første var 4180, men andre var 2420 :)

Håper denne blir midt i mellom :)

Gutt i 2016 var 4105g og 38 i ho.

Hadde en kjempefin fødsel uten større skader. Håper dog denne blir litt mindre:)

Back
Topp