Stor baby?

Frk.D

Flørter med forumet
Føler jeg kjenner ho overalt hele tiden?! Andre som har det sånn? Er liksom hardt over hele magen

Jeg har kjent rumpa og ryggen hans godt siden rundt uke 23-25 og til en hver tid hvordan han flytter på seg. Fra uke 30 så har jeg kjent beina hans godt også.
Ligger høyt i sf-mål så har vært litt bekymra for det samme (altså bekymra for at han tross alt skal ut:p). Men jm mener at det er fordi jeg er lav så overkroppen har ikke mye plass og magen ligger veldig utenpå om du skjønner :)
Men jeg har myke områder der han ikke ligger da.

Men du har ikke bare veldig ofte kynnere da? Eller lange kynnere?
Eller kjenner du at det er babykropp?

Jeg føler også at babyen er overalt[emoji38] På vekstestimering i dag ble hun estimert til å bli 4% over gj.snitt, ca 3,6 kg. [emoji4]

Mi jenta er litt liten, men estimert til å bli 3400-3500 så sjølv om ho ligger litt under kurva så er det meir enn godt nok om ho blir så stor. Eg har i tillegg lavt sf-mål. Allikevel så føler eg også at babyen min er overalt & kan av og til sjå heile outlinen hennas på ei side. Veldig spennande! Ho virker da kjempestor; men er berre sånn ho ligger i meg. Eg bærer på ein måte så gjer at ho er veldig nært ute på eit vis, absolutt ikkje nær ryggen som noken. I følge jordmor & lege. Så i mitt tilfelle så er ho ikkje stor sjølv om det kan føles sånn ut for meg. Men gud veit [emoji23] Finner vel det ikkje ut før dei kjem disse babyane.

Da har jeg vært hos legen å ho er estimert til å være 4100 nå i uke 39, så jeg hadde ganske rett. Blir satt i gang neste uke uansett [emoji28]

Da har jeg vært hos legen å ho er estimert til å være 4100 nå i uke 39, så jeg hadde ganske rett. Blir satt i gang neste uke uansett [emoji28]

Se det ja! Blir du satt i gang på grunn av størrelsen til babyen eller av andre årsaker? Min bebis er estimert til å bli 4200 i uke 40 (var 3400 i uke 36). Skal på ny kontroll i uke 39 og er så s

Mi skal visst bli rett under 3400, men hun føles likevel gigantisk!

Se det ja! Blir du satt i gang på grunn av størrelsen til babyen eller av andre årsaker? Min bebis er estimert til å bli 4200 i uke 40 (var 3400 i uke 36). Skal på ny kontroll i uke 39 og er så spent på jeg kanskje blir satt i gang da. Hører med til min historie at jeg er 180 cm selv, så jeg er ingen liten dame. Hvor høy er du?

Se det ja! Blir du satt i gang på grunn av størrelsen til babyen eller av andre årsaker? Min bebis er estimert til å bli 4200 i uke 40 (var 3400 i uke 36). Skal på ny kontroll i uke 39 og er så spent på jeg kanskje blir satt i gang da. Hører med til min historie at jeg er 180 cm selv, så jeg er ingen liten dame. Hvor høy er du?

Blir satt i gang på grunn av størrelsen. Håper ho ikke blir sååå mye større til neste uke og at ho ikke er større enn det de har estimert. Jeg er bare 163

Blir satt i gang på grunn av størrelsen. Håper ho ikke blir sååå mye større til neste uke og at ho ikke er større enn det de har estimert. Jeg er bare 163

Så spennende! Godt å vite at du slipper å gå over tiden. Jeg er sikker på det går helt fint :) Lykke til!

Sniiiiker [emoji85].

Ved første frøken ble hun estimert til å veie ca 3000g dagen før fødsel. Hun ble født en uke før termin og veide 3770g, så de bommet litt på vekstestimeringa [emoji28].

Sniiiiker [emoji85].

Ved første frøken ble hun estimert til å veie ca 3000g dagen før fødsel. Hun ble født en uke før termin og veide 3770g, så de bommet litt på vekstestimeringa [emoji28].

Håper det går andre veien hos meg [emoji1] de ville ikke sette meg i gang nå, men lurer på om jeg skal ringe inn til helga å høre.

Sniker her og!
Sønnen ble estimert i uke 37 til å bli ca 4 kg, og samme dagen som PKS ble han estimert til 4,3! Da han kom ut veide han imidlertid kun 3.6 kg. (PKS pga seteleie).

Hei! Målt til 3,8 i uke 38+3, estimert 4,3 til termin. Ble født 40+0 og veide 4315, så litt over estimatet.

Min er estimert til å være 12% større, men aner ikke kilo og sånn. :bag:

Var hos jordmor i går, og ut ifra det hun kjente på magen mente hun at barnet var rundt 3,8-3,9 nå og rundt 4,2-4,3 på termin. Så blir spennende å se [emoji4]

Sniiiiker [emoji85].

Var du på tilvektskontroll? Legen skal sjekke på UL og måle babyen? Eller?

Min var i går (40+4) estimert til 13%over, som gjør at hun nå (ved termin) er 4100g [emoji4]
Takk! Jeg fikk sikkert ikke vite siden jeg ikke vil bite kjønn :happy: tenkte ikke på å spørre om det uansett da:bored:

Back
Topp