Stor baby

Nilema

Forumet er livet
Julimammaer 2016
August 2018
Lurer på hvor stor denne babyen er egentlig! Jeg får ikke puste, hun spenner så ribbebeina bøyer seg! Det er så sårt å vondt inni hele magen fordi den får juling! Var ikke sånn med storesøster. Sist på kontroll var symfysemålet normalt, men jordmor så på meg med store øyner å bemerka at babyen tok veeeldig stor plass! Allerede godt under ribbebeina i uke 30!! Er det mulig å be om ul for å se hvor stor den egentlig er?!
 
Vi ba om det sist ultralyd (for å sjekke cervix) og da var hun 3% over gjennomsnittet... Hun tar også mye plass og jeg er fryktelig kort (155 cm) så jeg merker godt at jeg nå er i uke 31....
 
Har akkurat samme følelse som deg, men tenker det kan være litt meg som har glemt hvordan det var sist.

Med førstemann var morkaka foran, nå er den bak.

Førstemann var —12% i uke 34 og —9% i uke 37. Lillebror har vært +2 og 3%. Siste to gangene fikk jeg ikke tallet, men de sier han vokser bra.. skal spørre neste gang. Du kan jo bare høre neste gang om du kan få en henvisning da:)
 
Jeg har samme følelse, og lurer hvor dette ender. Er tom andremann, må ha fortrengt dette fra første :p er det ikke din andre også? Har hørt at barn nr 2 legger seg til og ikke fester seg før muligens rett før fødsel, kan jo være derfor vi kjenner se lenger opp denne gangen?

Mi er lita og ligger under i vekst.

Hvor høy er du da? Jeg er 160 og tenker det kan ha en medvirkende årsak?
 
Har akkurat samme følelse som deg, men tenker det kan være litt meg som har glemt hvordan det var sist.

Med førstemann var morkaka foran, nå er den bak.

Førstemann var —12% i uke 34 og —9% i uke 37. Lillebror har vært +2 og 3%. Siste to gangene fikk jeg ikke tallet, men de sier han vokser bra.. skal spørre neste gang. Du kan jo bare høre neste gang om du kan få en henvisning da:)
Jeg har morkaka forran denne gangen. Tror jeg må høre med jordmor hva hun sier :) jeg har ikke vært på ul siden den ordinære, å da sa de jo ingenting om hvordan hun så ut i størrelse:/
 
Jeg har samme følelse, og lurer hvor dette ender. Er tom andremann, må ha fortrengt dette fra første :p er det ikke din andre også? Har hørt at barn nr 2 legger seg til og ikke fester seg før muligens rett før fødsel, kan jo være derfor vi kjenner se lenger opp denne gangen?

Mi er lita og ligger under i vekst.

Hvor høy er du da? Jeg er 160 og tenker det kan ha en medvirkende årsak?
Er jo meget mulig jeg har fortrengt en del ting :p men kan ikke huske å hatt det slik. Jeg er ganske sikker på at hun ikke har festa seg, for kjennes ut som hun ligger mye på tvers. Men hun flytter på seg mye, så det varrierer. Er andre jenta mi ja :) jeg er 165 høy, men tror jeg bærer inni kroppen, for magen er ikke så stor. Mulig det et en grunn?
 
Jeg er 180cm og har mer utover mage også i forhold til sist:p men har tenkt han kanskje bare er veldig annerledes enn tuppa var.
 
Jeg er 180cm og har mer utover mage også i forhold til sist:p men har tenkt han kanskje bare er veldig annerledes enn tuppa var.
Hehe! Det er vist som de sier, ingen svangerskap er like :p
Jeg får smøre meg med tålmodighet, skal til jordmor 31 så får høre hva hun sier :)
 
Er jo meget mulig jeg har fortrengt en del ting :p men kan ikke huske å hatt det slik. Jeg er ganske sikker på at hun ikke har festa seg, for kjennes ut som hun ligger mye på tvers. Men hun flytter på seg mye, så det varrierer. Er andre jenta mi ja :) jeg er 165 høy, men tror jeg bærer inni kroppen, for magen er ikke så stor. Mulig det et en grunn?
Jeg aner ikke men kan se for meg at det kan være en mulig årsak da? Lengden altså? :)
Åjada, jeg har fortrengt det meste siden 2012, men det kommer smygende tilbake ..
 
Jeg aner ikke men kan se for meg at det kan være en mulig årsak da? Lengden altså? :)
Åjada, jeg har fortrengt det meste siden 2012, men det kommer smygende tilbake ..
Det er meget mulig det er grunnen :)
Haha! Det kommer stadig tilbake minner her også :p "å, stemmer det, det var sånn det var" men kjenner som sagt ikke igjen den vonde følelsen her :/ kjennes ut som blåkuler innvendig, å det er sykt sårt når hun sparker å strekker på seg..
 
Ja du kan be om å få ul for å sjekke det :) det ba eg om å få både med nr 1 og nr 2
 
Lurer jeg også på..
Her ligger det å presser nede og oppe samtidig. Føler jeg knapt får puste og ribbeina er helt mørrbanka!
Forstår ikke at han skal bli enda større! Er 34 uker imorgen...
Har også lyst til å spør om ul for ligger høyt på SF mål og han ble målt til større ved 3d i uke 25.. Og mtp at jeg var 4,8 kg når jeg ble født så........
 
Jeg føler det også sånn, men baby er under snitte på vekst.
 
Kjenner at jeg er sprekkeferdig her! Magen har vokst mye den siste uken. Føler det ikke er mer plass innvendig. Skal på vekstkontroll på torsdag, så er veldig spent om han har vokst like mye som sist.
 
Det er meget mulig det er grunnen :)
Haha! Det kommer stadig tilbake minner her også :p "å, stemmer det, det var sånn det var" men kjenner som sagt ikke igjen den vonde følelsen her :/ kjennes ut som blåkuler innvendig, å det er sykt sårt når hun sparker å strekker på seg..
Ikke jeg heller.. kan ikke huske at jeg knøtt meg sammen for at det var vondt når hun rørte på seg.. :(
Ta det opp med jm?
 
Ikke jeg heller.. kan ikke huske at jeg knøtt meg sammen for at det var vondt når hun rørte på seg.. :(
Ta det opp med jm?
Ja, skal til jm den 31, får høre med henne da :)
 
Back
Topp