Stor baby?

Pouri

Betatt av forumet
Var på ultralyd i dag for å sjekke morkaka, som heldigvis har flyttet seg sånn at ikke blir keisersnitt! Pheew, veldig lettet over det!

Men så sier jordmora at han er veldig stor, typ to uker større enn vanlig... Han blir antageligvis 4500 gr når han kommer til verden! Hjelpe meg sier jeg bare... Jeg er redd jeg har spist for mye sukker hittil, og at det er grunnen. Nå er det full stopp på det i alle fall.

Noen som har født ekstra store barn..?
 
Hvor langt på vei er du? Jeg var også til ekstra UL for å sjekke morkaka.. Flyttet seg hos meg og heldigvis! Fikk vite at min var ca 10% under gjennomsnittet. Forrige svangerskap fikk jeg vite på 3D UL at fosteret var 15% over gjennomsnittet, og det stemte ikke! Er ikke alltid målingene er så korrekte! Hvis du er bekymret kan du gå til legen å få henvisning til vekstkontroll om noen uker. Det fikk jeg forrige svangerskap da jeg var redd for at barnet skulle bli veldig stort ved termin!
 
4,5 er da ikke unormalt stort.?:) hørt om folk som får unger på seks kg osv:eek: det går helt sikkert fint!

Jenta vår var 3kg, virker som nr 2, gutt, er litt større nå på vekstestimering.:)

Vet ikke hvor mye sukkerinntak gjør, men skader selvfølgelig ikke å spise sunt for all del!

Edit: og så bra at morkaka hadde flyttet seg:D
 
4,5 er da ikke unormalt stort.?:) hørt om folk som får unger på seks kg osv:eek: det går helt sikkert fint!

Jenta vår var 3kg, virker som nr 2, gutt, er litt større nå på vekstestimering.:)

Vet ikke hvor mye sukkerinntak gjør, men skader selvfølgelig ikke å spise sunt for all del!

Edit: og så bra at morkaka hadde flyttet seg:D
Ja jeg leste noen andre tråder og fant ut at det ikke var spesielt stort egentlig... Jordmora virket litt stressa pga det og da ble jo jeg det også! Men hun sa også at hun kunne ha målt feil, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Min første veide jo 4030 så 500 gr mer var jo ikke allverden da.
 
Ja jeg leste noen andre tråder og fant ut at det ikke var spesielt stort egentlig... Jordmora virket litt stressa pga det og da ble jo jeg det også! Men hun sa også at hun kunne ha målt feil, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Min første veide jo 4030 så 500 gr mer var jo ikke allverden da.
Synes det høres litt rart ut av henne:) kanskje bare litt uheldig ordlegging. Når du har født en på 4kg alt hadde jeg i hvert fall ikke bekymret meg nevneverdig. Men du får vel en sjekk kanskje siden hun virket usikker/bekymret?:)
 
Guttungen min var 4885 g :P han ble estimert til å bli 3800g ved termin bare 2 uker tidligere.. Så de kan måle veldig feil og då :P
 
Var på ultralyd i dag for å sjekke morkaka, som heldigvis har flyttet seg sånn at ikke blir keisersnitt! Pheew, veldig lettet over det!

Men så sier jordmora at han er veldig stor, typ to uker større enn vanlig... Han blir antageligvis 4500 gr når han kommer til verden! Hjelpe meg sier jeg bare... Jeg er redd jeg har spist for mye sukker hittil, og at det er grunnen. Nå er det full stopp på det i alle fall.

Noen som har født ekstra store barn..?
Det kan jo kanskje være en mulighet for at du er lenger på vei enn du/de trodde også?:-)
 
Det er jo ei stund igjen enda :)
Mi ble for 5 uker siden målt til over snittet,mens for 1 uke siden var hun akkurat på snitt :)
 
Sier det igjen,de målene er ikke alltid til å stole på.Første mi kom til å være omtrent 4 kg på termin,kom ti dager over 3615.Andre jenta mi det samme men kom ut 3520 ( da var hun målt til 4 kg dagen før på ul:confused: )
 
Ei venninne av meg var til maaange kontroller fordi babyen var såå stor å kom sikkert til å bli nærmere 5kg ved fødsel. Ut kom en liten gutt på 3200g :) så tror ikke de har full kontroll på målingene når den ligger i magen :) jeg fikk også beskjed om at babyen virket stør å burde belage meg på 4500++ jenta vår var 3690 :)
 
Det kan jo kanskje være en mulighet for at du er lenger på vei enn du/de trodde også?:-)
Ja det var det jeg tenkte også til å begynne med!! Jeg er ganske sikker på tidspunktet for unnfangelse, men man har jo tatt feil før!!
 
Begge mine var store, fødte den ene på vanlig måte. KS med den andre, som ble estimert til 5,4kg.
Ikke alltid spesielt heldig med stort barn når det er første fødsel, men dersom man har født før, går det som regel mye bedre.
 
Var på ultralyd i dag for å sjekke morkaka, som heldigvis har flyttet seg sånn at ikke blir keisersnitt! Pheew, veldig lettet over det!

Men så sier jordmora at han er veldig stor, typ to uker større enn vanlig... Han blir antageligvis 4500 gr når han kommer til verden! Hjelpe meg sier jeg bare... Jeg er redd jeg har spist for mye sukker hittil, og at det er grunnen. Nå er det full stopp på det i alle fall.

Noen som har født ekstra store barn..?


Forrige svangerskap fikk jeg beskjed om stor baby på 3d ul og de spådde 4,5-5kg og jeg var drita redd!! Men hun var bare 3,2 når hun kom, så feil kan enn ta ;)
 
Var på ultralyd i dag for å sjekke morkaka, som heldigvis har flyttet seg sånn at ikke blir keisersnitt! Pheew, veldig lettet over det!

Men så sier jordmora at han er veldig stor, typ to uker større enn vanlig... Han blir antageligvis 4500 gr når han kommer til verden! Hjelpe meg sier jeg bare... Jeg er redd jeg har spist for mye sukker hittil, og at det er grunnen. Nå er det full stopp på det i alle fall.

Noen som har født ekstra store barn..?
Mini var rett over 4300. Gikk fint det selv om det tok litt tid.
Lillebror er beregnet til å bli samme vekten, ul i går på 30+0 gav størrelse tilsvarende 31-33 uker avhengig av hvilket av målene som ble tatt, magemål var feks større enn lårbeinet.
 
Back
Topp