Stor baby

Februarprinsesse16

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Var på kontroll engang i uke 28 +2 når legen målte da sier han "oj, her blir det en stor baby ja..." da var ho 27cm .
I uke 31+4 ble ho målt til 31 cm og da sier jm at dette er en "normalt stor baby". Og da begynner jeg å lure på hvordan ho kan være så stor når ingen i min eller sambo sin familie har hatt "store" babyer. Er glad får at ho vokser godt osv men jeg syntes det er drøyt at de mener ho skal bli så svær... Noen flere som har fått høre de skal ha store babyer?

Lengden har jeg ikke brydd meg om, er vekta legene her ser på.
Her har barna vært 53cm, 48 cm og 51cm - og mellom 3460g og 2750g.

Jordmor her var litt småbekymra for høyt symfysemål, så tok vekstestimering da jeg uansett var inne til ul. Var 2% over gjennomsnittet i følge den, så bekymrer meg ikke stort. :)

Fine lengder og vekt på dem :) håper min blir noe av de samma

Men hva estimerte de vekten på da? Siden de mener barnet blir stort?
Symfysemålet har lite å si for størrelsen på barnet.
Selv ligger jeg laaaangt over og har et helt gjennomsnittelig barn i magen. Har igrunn ikke vært innenfor det grønne feltet i noen av svangerskapene.

De måler jo så ulikt fra person til person også. Legene og jordmødrene altså. Her er det helt merkelig og hoppende kurve fordi flere har målt.

Ikke legg så mye i det om de kun har sett på symfysemålet :)

Men, dersom du selv veier mer og har spist mer under svangerskapet enn f.eks. din egen mamma gjorde, er det jo naturlig at du kan få en større baby. Det vil jo være mer å vokse på.

Var på kontroll engang i uke 28 +2 når legen målte da sier han "oj, her blir det en stor baby ja..." da var ho 27cm .
I uke 31+4 ble ho målt til 31 cm og da sier jm at dette er en "normalt stor baby". Og da begynner jeg å lure på hvordan ho kan være så stor når ingen i min eller sambo sin familie har hatt "store" babyer. Er glad får at ho vokser godt osv men jeg syntes det er drøyt at de mener ho skal bli så svær... Noen flere som har fått høre de skal ha store babyer?
Spurte etter lengden på han. Men fikk beskjed om at den måler de ikke etter OUL, for den har ingen betydning og er uhyre vanskelig å få korrekt. Men vekten måler de. Ene gangen var han et stykke over gjennomsnittet. Nesten "en uke tykkere" enn normalen..og en gang etter så var han akkurat på gjennomsnittet. Så skal inn igjen på ny kontroll i januar :) så ikke sikkert baby er stor viss du skal på flere UL :)

Back
Topp