stor baby?

sandra 22

Gift med forumet
Noen som har fått høre på ultralyd att baby er stor? Lillebror her ligger på 13%, normalt er vell 10%?
Når vi var på ultralyd så spurte legen meg om jeg var 2 uker lengre på vei enn det jeg er??Jeg vet ikke når jeg ble gravid så jeg har bare gått utifra termin jeg fikk på første ultralyd jeg..
Ska på ny ul.8 april for og se åssen ting ligger an..

Noen som har vært borti dette?

Tulla her er bitte litt over normalen.. Lå ca 200gr over på 3d.. Men var vist ikke noe å tenke på.. :/

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg får ekstra oppfølging iom at jeg har hatt barn på 4.7 før. Forrige kontroll 28 uker viste kun et avvik på +3%. Skal inn igjen senere.

Terminen din er vel satt ut i fra OUL?

Stort barn sies det her. Han var nærmere 2 kg i uke 29, det er jo over normalen. Men vet ikke hva det tilsvarer i prosent.. Skal ha ny UL på mandag, skal spørre litt da! :-)

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app

Men har forøvrig en liten mistanke om at termin ikke stemmer helt. Ble gravid med spiral og hadde ingen mens å måle fra. Termin er satt utifra UL, men siden han er såpass stor kan det jo hende de har bommet med en uke feks..

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app

Jeg får ekstra oppfølging iom at jeg har hatt barn på 4.7 før. Forrige kontroll 28 uker viste kun et avvik på +3%. Skal inn igjen senere.

Terminen din er vel satt ut i fra OUL?

Ja termin min ble satt på 1 ultralyd i uke 19..Termin 10 mai
var på samtale på sykehuset i uke 26 og fikk ny ultralyd og det var da legen så det.Men legen sa att de forandrer ikke på termin om den først er satt?!
Men fikk ny ul.8 april så jeg skal inn og se da.

Da vill ejeg avventet og se om avviket er så stort i april. Må ikke glemme at det er lagt inn en feilmargin på +/- 500 gram også i disse målingene. Lykke til :)

Back
Topp