Stor baby??

Mammsn

Glad i forumet
Septemberbarna 2019
På onsdag var vi på 3D ultralyd, som var veldig spennende! :)
Men lillemann ville bare vise fram at han var en gutt, ansiktet fikk vi se lite av! Men han har det i hvert fall bra :-D
Jordmoren sa at han var litt på + siden, og regnet ut at han kom til å bli ca.3650-3700gr.
Og det bekymerer meg litt!

Jenta vi har fra før var 3380gr, og da måtte jordmoren til slutt klippe meg for at jeg skulle greie å presse henne ut.
Jeg er ikke en stor jente for å si det slik :p

Vi hadde egentlig en plan om å føde hjemme nå, men tror vi må revurdere hele greia.
Jeg er livredd for at han skal være "for stor", å at han sitter seg fast i bekkenet eller noe slikt.

Er det andre som har noe erfaring med dette?
Å kan jeg egentlig stole på det hun har regnet ut? Jeg synes bestandig jeg hører at barna var mye større en først antatt!
 
Det er vel en beregning basert på målene pr. i dag. Men hvorfor risikere noe tenker jeg. Kunne godt tenke meg å føde hjemme, men veien til sykehuset (5 minutter) blir fryktelig lang om noe akutt skulle oppstå...
 
Ja det er jo akkurat det!!
En baby på 3700gr er jo ikke så stort egentlig, men for lille meg er det stort :p

Vi bor 12 mil ifra nærmeste sykehus, og da blir veien veldig lang hvis noe skulle oppstå!!!
 
Hvor stor var jenten din rundt hodet? Jeg fødte en på 4140 sist men hun var bare 35 cm rundt hodet så da hodet først var ute var ikke str noe problem :)
 
Jenta vår var 34cm rundt hodet, så hun var ikke så stor :)
Men enda måtte de klippe meg for å få henne ut :p

Ut kommer han jo uansett, men jeg er egentlig mer redd for at jeg skal sprekke alle veier nedi der! Og da er det domt å være hjemme :p
 
Dette skjedde med meg også på 3D ultralyd. Jeg falt nesten av benken!

Først: Vesla veide 2524 gram og 35 cm rundt hodet og kom i slutten av uke 36.
En kjemperask fødsel hvor jeg ikke rakk å tenke på at det er faktisk NÅ det skjer, hehe.

Babyen veier nå (i uke 28) ca 1300 gram, og maskinen regnet ut at fødselsvekt er rundt 4100 gram! OMG!
Jeg er petit av meg, 160 cm, og vanligvis rundt 52 kg. Hvordan i huleste jeg skal klare å få ut en baby på ca 4100?!
Men etter å delt mine bekymringer så kommer det fram at det er nok størrelsen på hodet som spiller en større rolle enn vekt... Så da er det bare å håpe at denne ungen har mindre eller samme hode størrelse som storesøsteren hadde - for det gikk veldig greit, hehe.
 
Uff, det er forskjellig vi skal gå rundt å gruble på!! :p

Jeg var liksom ikke stor jeg heller, 160cm og 48kg!
Men forrige svangerskap la jeg på meg nesten 18 kg faktisk!
Ser ut som det blir slik denne gangen også!!

Men ja, det er vell dette hodet det står på! :)

Det blir spennende og se hvor stor gullene våre blir! :)
 
3700 er ikke så stort sånn egentlig altså. Min første var det. Jeg klipte ikke, men ... ja.
Hakket for stort. Nr to var 4245 og det gikk mye lettere enn den første. Så ikke bekymre deg for det, det går normalt enda bedre gang nr to altså. Og 3700 er ganske gjennomsnittlig :) Mine var 36 og så 38 rundt hodet og jeg er en ganske lita jenta... 170 og veier 51kg sånn utenom noe ekstra på. Mitt beste tips er å prøve å ikke bekymre seg for det, man kan bli overrasket. Begge veier forsåvidt. Massevis av lykke til :)
 
Nei det er jo egentlig en gjennomsnittslig baby!! :)
Håper det blir lettere med nr.2, men sist sa jordmoren at neste baby ikke burde være noe større!! Men synes det er litt teit av henne å si slik o_O
Hun vet jo ikke om jeg må klippes, evt. sprekker neste gang! Er jo ikke sikkert jeg får noen problem denne gangen, men det er klart jeg tror at jeg får det :p
 
Førstemann var 3030 og 33 rundt hode. Hjalp ikke så mye siden hun kom med fjeset først. De rakk ikke å klippe før jeg revnet. Pga vakuum og litt krise så måtte hun ut.

Andre gikk bedre. Han var 3330 og 34 rundt hodet. Men ble klippet pga at ikke arret fra første skulle revne opp igjen.

Så man revner eller klipper med små barn også

Sent from my GT-I9100 using BV Forum
 
Nei det er jo egentlig en gjennomsnittslig baby!! :)
Håper det blir lettere med nr.2, men sist sa jordmoren at neste baby ikke burde være noe større!! Men synes det er litt teit av henne å si slik o_O
Hun vet jo ikke om jeg må klippes, evt. sprekker neste gang! Er jo ikke sikkert jeg får noen problem denne gangen, men det er klart jeg tror at jeg får det :p

Jeg sier selv at første baby var hakket for stort. De fikk ikke klippt fordi de ikke kom i mellom. Men allikevel gikk det så mye bedre med den mye større baby nr 2. Mens andre kan få andre erfaringer. :) Men som oftest går det lettere.. banen er jo allerede brukt :angel9.

Det med å måle baby i magen er jo så vanskelig. Min første sa mannen 3700 dagen før hun ble født.. og hun var 3700 blank! Nr 2 tippet de 3800 og han var jo brått 400g mer. Men har hørt det er slingringsmånn på målene med 500g begge veier. Og da blir det brått ikke så nøyaktig allikevel. De klippet ikke meg med nr 2 selv om jeg hadde et godt arr fra førstemann, ingen snakk om å ikke revne opp i arret... og det gjorde jeg ikke heller. Ble litt i en annen retning. Jeg merket ikke noen revning midt oppi alt det vonde... tror jeg hadde merket klipping mye bedre. GRØSS!
 
Back
Topp