Stor baby

MammaEva91

Glad i forumet
Har en følelse ta at A-M er veldig stor i forhold til alderen sin. for mange sier når jeg sier hvor gammel han er at han var VELDIG stor. Han veide 8045 gram og var 65,5 cm lang på 3 måneders kontrollen. er han veldig stor i forhold til alderen sin??

Han følger vel kanskje sin egen kurve? var han stor ved fødselen da? Noah hadde omtrent akkurat doblet fødselsvekta si og var 6800 g og 61 cm på 3 mnd kontroll. Vokst 13 cm.[:)]

ja han var litt stor! Har ei stor jente selv jeg!
7120g og 63,5 cm

Føler ikke hun er noe baby ::P

ORIGINAL: Missy_

Han følger vel kanskje sin egen kurve? var han stor ved fødselen da? Noah hadde omtrent akkurat doblet fødselsvekta si og var 6800 g og 61 cm på 3 mnd kontroll. Vokst 13 cm.[:)]

Han veide 3690 gram og var 51 cm lang.

ja det er han da. han min er 8kg og 64 lang og hs sier han ser ut som en på 4 mnd og ser jo dte på han når han er i nørheten av de som er på alder med han.

men det er sunt og ha litt fett på kroppen sier jeg. vi opplevde storebror på sykehuset og ikke spiste på 3 uker når han var baby blei lagt inn 2 uker gammel og spiste ikke noe han var blubbete han også og takk for det for han mista ikke mye og han hadde fett og ta på. så skal de bli syke er det bare bra [:)]

ORIGINAL: *sue

Ja, litt stor kanskje....
når er han født?
HVor stor var han da han ble født da?

Han er født den 11 okt

ORIGINAL: Superteam

ja han var litt stor! Har ei stor jente selv jeg!
7120g og 63,5 cm

Føler ikke hun er noe baby ::P

Nei er ikke noe baby lenger. er jo så tung å bære. Ei venninne av meg fikk unge for 10 måneder siden og de veier nesten like mye. han veier 8400 gram og er 71 cm lang.

Noen er store og noen er små, slik får vi et gjennomsnitt, han er frisk og sunn og det er det som er viktig!

Min ligger i andre enden av skalaen, perfekt er de uansett[:D]

hehehe! veier nesten like mye som en 10mnd baby ja!
Men vi kan egentlig ikke sammenligne med andre babyer! Så lenge han følger sin egen kurve, og som hs sa til meg i går da jeg var på 3 mnd kontroll, at hun burde snart stabilisere seg, for nå har hun hoppet høyt på hver måling:P (400g på 9 dager nå), men sånn alt i alt er hun en høy slank baby sa hs! Og din er jo 2cm lenger enn emilie, så han er sikkert lang og slank han og!

På 4mnd kontrollen, om han fortsetter å legge like mye på seg (så at de var ca like store ved fødsel, 3615 og 51g på emilie, så vet han legger godt på seg i uka), må vi nok gjøre noe med det hehe :P Men den tid, den sorg!! Når de begynner å krabbe og bevege seg mer raser de nok ned til normalen :)) Du må bare kose deg med babyen din med valker på lårene, dobbelthake og bollekinn :))

min er også stor [:D] er spent på 3mnd kontroll i morgen... han har helt sikkert bikka 8kg, og er rundt 68cm lang[:)]

ORIGINAL: MammaEva91

Har en følelse ta at A-M er veldig stor i forhold til alderen sin. for mange sier når jeg sier hvor gammel han er at han var VELDIG stor. Han veide 8045 gram og var 65,5 cm lang på 3 måneders kontrollen. er han veldig stor i forhold til alderen sin??

Samme størrelse som eldste jenta mi da hun var 3 mnd; 66 cm og 8160gr[:)] Lillesøster er 3 mnd idag og var litt mindre; 6890gr og 61 cm[:)]

er nok litt stor ja. men følger sikkert sin kurve.
her har jeg en jente på over 7 kg. storesøster var ikke der før hun var 6 mnd.
hun var nok litt liten og siste litt stor! men følger kurven!=)

Back
Topp