Stor baby denne gang også....

snart3barnsmor16

Gift med forumet
Symfyse måla mine ligger godt over.. Det gjorde det sist og. Da estimerte de på ordinær ul at ungen kom til å veie 4 kg.. Og han veide 3940:p så blir spennende.. Redd det blir ks da gitt..

Hvor mange cm var du nå da? =)

Må bare si at symfyse har ikke alltid noe å si..
En venninne fikk vite at gutten hennes kom til å være nærmere 5 kg utifra målene, men han veide 3.6 kg..
En annen fikk vite at babyen skulle komme ut på ca 3.8 kg, men han var over 5 kg! 

Støtter meg til hun over. Mine symfysemål lå godt over hele veien de også, men snuppa var 3580g og 51cm da hun ble født 8 dager over ul-termin. Et barn under 4 kg er ikke så stort da. Jeg kjenner flere som har fått baby på nesten 5kg og født vaginalt.

hei Jeg har mareritt om en stor baby da jeg selv var 5,4 kg. Mamma var spinkel når jeg ble født, kun 69kg på det største som høygravid.. hun fødte meg på vanlig måte, så alt er mulig.. Meeen jeg ble enebarn:-0 Jeg har snakket med jordmor og lege om dette og jeg skal ha ekstra oppfølging fra uke 32 for å unngå at den lille i magen blir kjempestor.. det er jeg glad for:):) snakk om frykten din så kanskje du får same oppfølging?

Ofte er store barn "lettere" å føde pga tyngdekraften. Min var bare 2,8 og kom i seteleie. Men jeg har jo ingenting og sammenligne med. Uansett vil jo alle fødsler være forskjellige, umulig å vite på forhånd hvordan det blir. Er man bekymret og tenker mye på det så snakk med noen, og evt be om ks! Men man skal også huske at ks er en operasjon, og det kan bli mange forskjellige komplikasjoner ved det også.

snart2barnsmor-12 skrev:
joda fult klar over det. Men jeg er litta å spe.. Jr som vog 4 kg ville ikke ut vaginalt..

Huff, ja da skjønner jeg ! :) hehe..

Min sønn veide 4.2 og det var faktisk verre enn hun på 3.4 kg! hehe.. 

Cilen skrev:
hei Jeg har mareritt om en stor baby da jeg selv var 5,4 kg. Mamma var spinkel når jeg ble født, kun 69kg på det største som høygravid.. hun fødte meg på vanlig måte, så alt er mulig.. Meeen jeg ble enebarn:-0 Jeg har snakket med jordmor og lege om dette og jeg skal ha ekstra oppfølging fra uke 32 for å unngå at den lille i magen blir kjempestor.. det er jeg glad for:):) snakk om frykten din så kanskje du får same oppfølging?

Jeg får tett oppfølging pga blodpropp fare, også frykter jeg ikke stor unge:) hadde helvette fødsel som endte i ks så skjer det ikke noe til termin blir d nok ks :) og til termin er pga dødfødsel fare m d jeg har!

Jeg får tett oppfølging pga blodpropp fare, også frykter jeg ikke stor unge:) hadde helvette fødsel som endte i ks så skjer det ikke noe til termin blir d nok ks :) og til termin er pga dødfødsel fare m d jeg har!

Ah da misforstod jeg innlegget ditt, trodde du fryktet en baby på 4kg og at du pga størrelsen evt fryktet keisersnitt :) Jeg frykter i allefall konsekvensen av en for stor unge og får oppfølging for å unngå det:)

Cilen skrev:

Ah da misforstod jeg innlegget ditt, trodde du fryktet en baby på 4kg og at du pga størrelsen evt fryktet keisersnitt :) Jeg frykter i allefall konsekvensen av en for stor unge og får oppfølging for å unngå det:)

:) skrev innlegget litt rart kanskje:) god oppfølging er gull verdt:)

Back
Topp