Stor avstand mellom nr 1 og nr 2(alder)

FruRess

Andre møte med forumet
Noen her som har synspunkter/erfaringer rundt dette?
Jeg har en datter på 13,5 år, og mannen min har en sønn på 26.
Nå prøver vi på en atpåklatt ❤️
 
Noen her som har synspunkter/erfaringer rundt dette?
Jeg har en datter på 13,5 år, og mannen min har en sønn på 26.
Nå prøver vi på en atpåklatt ❤️
Jeg har 13 og 10 år mellom mine, 10 åringen takla både graviditet og baby og 13 åringen takla baby men ikke graviditeten
 
Takk for svar! Kan jeg spørre på hvilken måte 13 åringen ikke taklet graviditeten?
Hun syns rett og slett ikke noe om det, tror det kom veldig overraskende på henne da jeg egentlig ikke var sammen med barnefar ( han har vert i livet vårt i 9 år)
Og hun er dårlig på forandringer. Men det var nok usikkerheten som utløste det. Men når baby kom var det stas selv om hun har meget vanskelig for å innrømme det ( hun er sta, å så er hun veldig fjortiss da)
 
Hun syns rett og slett ikke noe om det, tror det kom veldig overraskende på henne da jeg egentlig ikke var sammen med barnefar ( han har vert i livet vårt i 9 år)
Og hun er dårlig på forandringer. Men det var nok usikkerheten som utløste det. Men når baby kom var det stas selv om hun har meget vanskelig for å innrømme det ( hun er sta, å så er hun veldig fjortiss da)
Vi har valgt å si det som det er til vesla her i huset. Hun er foreløpig i fyr og flamme
 
Det er 10 år mellom 1 og 2 her. Han gledet seg veldig mye, men når babyen kom var det litt rart. Ikke helt som han hadde sett for seg. Da snakket vi om det, og jeg sa blant annet at det var lov å ikke synes at d var bare kjempegøy. At det var rart å plutselig dele på mamma, og at det var en som tok all oppmerksomhet. Da vi fikk snakket ut, og han satt ord på følelsene sine løsnet det og det har bare vært fint etter det. Anbefaler god kommunikasjon :love7
 
Lykke til med attpåklatt!
Jeg har 21 år mellom mine to, men eldste har jo flytta hjemmefra for mange år siden så ikke akkurat tilsvarende situasjon. :hilarious:
 
Her var storebrødrene 10 og 12 år når minsten ble født. Det er gått over all forventning:) Begge gledet seg veldig, og er fantastiske storesøsken. Han på snart 14 er overraskende kjærlig med lillebror. De har fått litt ukelønn for å trille tur mens jeg har laget middag etc. Nå kan de passer de litt mens han er våken også. Veldig god hjelp!

Vi har vært opptatt av å inkludere de. Han het 'lillebror' så lenge han var i magen. Men har måtte forklare hvor kjedelig lekekamerat en baby er. Minsten er straks 16 mnd, og det er vel først de siste månedene de oppfatter han som gøy :p

Vi har hatt litt flaks at det er korona som har satt begrensninger i livet - og ikke bare baby:smug::hilarious:
 
Fikk mitt første barn når jeg var 23, hadde synst det var rart om min Mor skulle få samtidig. Det finnes faser av livet, å man må godta den man er i.min mor skulle gå fra mor til bestemor, å jeg skulle bli mor. dette er personlig mening, folk må selvfølgelig få gjøre som man vil, har selv en onkel som var født onkel, gått helt fint det, men han var mer som en del av søskenbarnflokken enn en onkel og ekstremt bortsjemt,til og med den dag i dag når han nå er i sent 30-årene.:hilarious:
 
Noen her som har synspunkter/erfaringer rundt dette?
Jeg har en datter på 13,5 år, og mannen min har en sønn på 26.
Nå prøver vi på en atpåklatt ❤️
Venninna mi ble storesøster da hun var 33, rart men det gikk selvsagt helt fint.

Ei venninne hadde en sønn på 15 da hun fikk nestemann, gikk fint det også
 
Fikk mitt første barn når jeg var 23, hadde synst det var rart om min Mor skulle få samtidig. Det finnes faser av livet, å man må godta den man er i.min mor skulle gå fra mor til bestemor, å jeg skulle bli mor. dette er personlig mening, folk må selvfølgelig få gjøre som man vil, har selv en onkel som var født onkel, gått helt fint det, men han var mer som en del av søskenbarnflokken enn en onkel og ekstremt bortsjemt,til og med den dag i dag når han nå er i sent 30-årene.:hilarious:

Haha, sånn tenker jeg også. En venninne av meg gikk gravid samtidig som moren sin. Det var snåååålt!! Så mammaen hennes har nå et barnebarn som er eldre enn sitt eget barn. Høh...:hilarious::hilarious:
 
Haha, sånn tenker jeg også. En venninne av meg gikk gravid samtidig som moren sin. Det var snåååålt!! Så mammaen hennes har nå et barnebarn som er eldre enn sitt eget barn. Høh...:hilarious::hilarious:

Pappa har to barn som er yngre enn barnebarn.. det er litt rart ja ;)
 
Min første og andre er det nesten 8 års forskjell mellom. Det går helt bra.
Min første, og min yngste søster, er det 6mnd mellom, med min som eldst. Det går også bra. Det er 17, nesten 18 år mellom meg og denne søsteren. Det er 13 år mellom meg og min andre søster - det går også helt fint.
Blir 12 år mellom min første og min tredje. Foreløpig høres det ut som det skal gå fint det og.

Eneste ulempen med stor aldersforskjell, er at man ikke bor hjemme så mye av tiden søsknene er barn, og dermed ikke får helt samme søskenforhold som de man har bodd sammen med i flere år.

Familien min er relativt komplisert bygd opp, med ste- og halvsøsken her og der, og tante+niese som er like gamle, men.. jeg synes ikke det er så sært som mange andre synes. :p
 
Ja jo. Kan vel ærlig si det var litt rart å sitte med min halvsøster far og snakke om baby mat. Han var min stefar i store deler av barndommen. Men fant seg ei som ikke hadde barn. Når min nr 2 ble født så fikk han sin nr 2 bare 3 uker etter. Min halvsøster var da 23. Hu synes også det var litt rart å bli tante til 3 før Hu fikk en lillebror. Min halvsøster er bonusmor for ett barn som er eldre enn sin lillebror hennes. Det er rart men på en annen side så blir det naturlig når babyen er der. Men den samtalen kommer jeg aldri til å glemme.
 
Var absolutt ingen synspunkter på tema, folk må få gjøre akkurat som de selv ønsker:happy: Pappaen til ungene mine var enebarn til han var 20 år, når han var 25 år hadde han 5 småsøstre:hilarious:
 
Har tre da, men er 12 år mellom første og siste. I dette tilfellet har vel storesøster nesten blitt en mor nr 2. Går turer, koser, leker med, passer på og kan passe litt mens jeg feks er i butikken.

Mini er straks 10 mnd og jentene er veldig glad i hverandre.

Hun tok ikke nyheten om å bli storesøster igjen sånn med vill glede altså. Hun så for rolige år fremover, men det har gått over all forventning.
 
Her blir det nesten 21 år mellom største og minste, han gleder seg noe enormt til å bli storebror igjen:) er 5 søsken imellom her da, har stor glede av hverandre uansett hvor mange år som er imellom dem:)
 
Back
Topp